سلام بر تو، تو میهمان ناخوانده هر روز و هر شب این دیار هستی

به گزارش مرکزی دیلی وبه نقل از خبرگزاری فارس از اراک، کودک به دنیا نیامده نیز تو را می‌شناسد و آن پیرمردی که جز تو کسی را برای همنشینی ندارد!

هر چند می‌داند که تو برایش ناخوشایندی، اما هر روز صبح که می‌شود عصای سفیدش را بر می‌دارد و برای همنشینی با تو به میدان شهدا می‌آید، هر نفسی که می‌کشد تو را به عمق وجودش می‌برد، سینه‌اش را مالامال پر می‌کند از سوغاتی‌های خطرناکی که برایش به ارمغان آورده‌ای.

دیگر با خود نمی‌گوید میهمان یک روز، دو روز نه تا عید نوروز، می‌داند این جدایی غیر ممکن و محال است و تو ارمغان بی‌مهری و بی توجهی مسئولان این دیاری که سلامت مردم برایشان هیچ ارزشی ندارد.

امروز ششمین روزی است که مردم این سرزمین که عده‌ای نام آن را سرزمین آفتاب گذاشته‌اند، در حسرت دیدن آفتاب در روز و ماه و دیدن ستاره در شب مانده‌اند.

غمگین مباش، به تو عادت کرده‌ایم، بدان اگر روزی نباشی ما نگرانت می‌شویم، بیرون کردنت از این دیار عزمی جدی می‌خواهد که در این شهر دُر نایابی است.

جالب است، وقتی می‌آیی سازهای هشدار به صدا در می‌آید، نورافشانی می‌کنند، هر روز قوی‌تر و قدرتمندتر از روز قبل هستی، خوب پذیرایی‌ات می‌کنیم نه!

امروز غلظت آلاینده‌ ذرات معلق‌ات با قطر ۱۰ میکرون ۱۰۰ میکروگرم و میزان این آلاینده با قطر دو و نیم میکرون ۴۱ واحد بود، چه قدرتی داری، همه ما را متعجب کردی!

راستی از کجا می‌آیی؟ از کویر نزدیک خودمان یا از شهرهای دور، یا نه اصلا تو از دل مادران صنعت خودمان زاده شدی؟ هر که هستی، هر چه هستی بیش از این آزارمان نده.

من که نه؛ آن کودک خسته‌ شده است، پیر مردی که نفس‌هایش به شماره افتاده، مادری که در آرزوی دیدن دامادی پسر جوانش است و دختری که… .

۶۰ روز است که میهمان ناخوانده ما هستی، تو راه را گم کردی و مدیران ما چراغ را.

شایعه شده است بعد از این با بمب‌های اتمی می‌آیی، می‌گویند آلایندگی‌ات تشدید خواهد شد!

میهمان از میهمان خوشش نمی‌آید، صاحبخانه از هر دو، خود کم بودی،

اشعه فرابنفش خورشیدی را هم آوردی تا همه را یک باره از صحنه بیرون کنی.

تازیانه‌های تو بدنمان را نوازش می‌کند، ما می‌سازیم، صورتمان را با سیلی سرخ می‌کنیم و خدایی که در این نزدیکی‌ است خود شاهد این مدعاست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.