کلنگ زنی مجتمع صنایع پایین دستی پتروشیمی خمین

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس ، مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی شامگاه سه‌شنبه در این مراسم گفت: تاکنون احداث و راه‌اندازی ۱۸ شهرک پایین دستی پتروشیمی در ۱۸ استان کشور مصوب شده است.

محمد زیار افزود: در حال حاضر از ۱۸ شهرک مصوب، ۱۶ شهرک دارای زیرساخت کامل هستند و آمادگی لازم برای واگذاری زمین در این شهرک‌ها به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد شهرک‌های پایین دستی کشور تا چهار سال آینده به ۳۰۰ شهرک افزایش خواهد یافت.

به گفته وی نرخ بازگشت سود در صنایع تکمیلی و پایین دستی سه برابر صنایع بالا دستی است به طوری که نرخ سرمایه گذاری برای هر شغل در صنایع بالا دستی حدود ۵۰۰ دلار است، درحالی که این رقم در صنایع پایین دستی ۲۰ هزار دلار است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بالغ بر ۶۰ پروژه در این مجتمع تعریف شده است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

ابراهیم رضایی افزود: اعتبار اولیه این مجتمع ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است و تاکنون ۱۰ سرمایه گذار بخش خصوصی برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهر خمین یکی از مظلوم‌ترین شهرهای استان مرکزی است که متاسفانه به دلیل بی‌مهری مسئولان با کمبودها و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس تصمیم برخی از مسئولان در سال‌های گذشته مقرر شد شهر خمین به عنوان قطب کشاورزی استان مطرح شود، اما نه تنها در این شهر کار کشاورزی فراموش شده، بلکه به دلیل خشکسالی و عدم حمایت مسئولان ظرفیت‌های کشاورزی این منطقه از بین رفته است.

وی ادامه داد: نبود زیرساخت‌های صنعتی باعث شده که این شهر از رشد ناموزون انسانی آسیب فوق‌العاده‌ای ببیند و بر خلاف سایر شهرها با کاهش جمعیت روبرو شود.

وی با تاکید بر اهمیت بخش صنعت این شهر تاکید کرد: باید به نسبت از بخش صنعت خمین حمایت ویژه‌ای انجام شود تا این شهر نیز مانند سایر شهرها به رشد قابل قبولی برسد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: شهر خمین نیاز به یک برنامه جهادی و یک حمایت جدی‌ دارد چرا که هم‌ اکنون هزاران جوان در این شهر بیکار هستند و می‌‌توان گفت سرعت رشد در این شهر قابل قبول نیست که می‌طلبد مسئولان استان نسبت به توسعه صنعت در شهر خمین توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رضایی با اشاره به افتتاح شهرک صنایع پایین ‌دستی پتروشیمی بیان داشت: در این شهرک امکان طراحی ۶۰ کارخانه وجود دارد که امیدواریم شاهد حمایت مسئولان در تامین زیرساخت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مصوبه دولت مبنی بر شهرهای کمتر توسعه یافته را عملیاتی کنیم و معافیت ۱۰ ساله مالیاتی شامل صنعتگران این شهر شود.

استاندار مرکزی نیز اظهار داشت: گرایش برنامه پنجم توسعه تولید است و باید به این سمت حرکت کنیم و اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی را تحقق بخشیم، چاره‌ای جز این نداریم.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: شهرک صنایع پتروشیمی خمین یکی از پنج شهرکی است که قرار است در کل کشور احداث شود.به منظور احداث این شهرک ۲۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی خمین در نظر گرفته شده که در حوزه زیرساخت‌ها مشکلی وجود ندارد.

استاندار مرکزی در مورد جاده اراک خمین اظهار داشت: امیدواریم که امسال این جاده به اتمام برسد و قصد ما بر این است که جایگاه شهر خمین به مقام و منزلت امام خمینی برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.