آصفری:جانبازان شیمایی سندمظلومیت ملت ایران درجنگ تحمیلی هستند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈمحمدحسن آصفریˈ شنبه شب با حضور در منزل ˈعلی جلالی فراهانیˈ از جانبازان شیمایی استان مرکزی در اراک افزود: افکار عمومی با وجود جانبازان شیمیایی ایران در جنگ تحمیلی باید برای مقابله با سلاح های کشتار جمعی بیش از پیش به سازمان های بین المللی فشار آورد.

وی بیان کرد: نحوه معالجه جلالی فراهانی بر اثر عارضه سلاح های شیمیایی در کشور ژاپن، سندی محکم و غیر قابل انکار در استفاده دشمنان از این سلاح برای کشتار رزمندگان اسلام است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با حمایت مجلس شورای اسلامی و انجمن های فعال ملی و بین المللی در خصوص مبارزه با سلاح های کشتار جمعی و شیمیایی نامه ای در آینده نزدیک به بان کی مون ارسال خواهد شد.

آصفری خاطر نشان کرد: آثار ناشی از عارضه سلاح های شیمیایی از بین رفتنی نیست و سال های سال افراد مصدوم را رنج می دهد بنابراین سازمان های بین المللی و حقوق بشر باید در زمینه مقابله با آن به صورت جدی وارد شوند.

وی یادآور شد: منع تولید و استفاده از سلاح های شیمایی باید بر اساس دادگاه لاهه مورد پذیرش همه کشورهای دنیا قرار گیرد ولی کشورهای استکباری و صهیونیستی به این موضوع تمکین نمی کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جانبازان شیمیایی بهترین الگوی صبر و مقاومت هستند و باید این عزیزان بیشتر به جامعه به خصوص به نسل جوان معرفی شوند.

خاطرات و نحوه مداوای علی جلالی فراهانی جانباز شیمایی دوران دفاع مقدس در قالب کتابی با عنوان سفر به روایت سرفه ها جمع آوری و منتشر شده است.

در این دیدار سردار ˈداود غیاثی رادˈ نماینده رییس کل ستاد نیروهای مسلح کشور و مدیرکل بنیاد جابنازان و ایثارگران استان مرکزی حضور داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.