بهره برداری از چند طرح مهم عمرانی با حضور رییس جمهوری در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ،ˈهوشنگ بازوندˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دکتر احمدی نژاد و جمعی از اعضای هیات وزیران یکشنبه هفته آتی برای بهره برداری از این طرح ها به این استان سفر می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این سفر یک روزه بهره برداری از طرح تطویل باند فرودگاه اراک با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: پروژه تطویل باند فرودگاه اراک با هدف رفع نواقص این فرودگاه برای پذیرش هواپیماها و برقراری پروازهای خارجی در آن اجرا شده است.

بازوند ادامه داد: با اجرای این پروژه در مجموع از هر دو طرف ۹۷۰ متر باند فرودگاه اراک افزایش یافته است.

وی یادآور شد: بهره برداری از واحد هیدروژناسیون برش های چهار کربنه شرکت پتروشیمی شازند با سرمایه گداری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال با هدف تامین بخشی از خوراک واحد الفین این مجتمع نیز به دست رییس جمهوری انجام می شود.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی عنوان کرد: در این سفر همچنین هشت هزار واحد مسکن مهر این استان با سرمایه گذاری چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از طرح مسکن مهر جهاد در اراک حضور خواهد یافت.

بازوند بیان کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی آزادراه سلفچگان – اراک – شازند با پیش بینی سرمایه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی آغاز می شود.

وی اضافه کرد: این آزادراه به طول ۱۳۲ کیلومتر به صورت شش خطه تعریف شده و مدت زمان اجرای آن سه سال است.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی عنوان کرد: قطعه اول اجرایی این آزادراه، از سفچگان به کارچان و قطعه دوم آن از کارچان به پتروشیمی و پالایشگاه شازند منتهی می شود و حداقل ظرفیت تردد آن در شبانه روز ۳۲ هزار خودرو است.

بازوند گفت: آغاز عملیات دو خطه کردن راه آهن اراک – قم با پیش بینی سرمایه سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال به طول ۱۴۵ کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء نیز از دیگر طرح های پیش بینی شده برای این سفر است.

وی توضیح داد: بهره برداری پست برق ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلووات ازنا با ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار، عملیات اجرایی واحد الیاف سازی در دلیجان، راه اندازی خط ترنست اراک به تهران و سایت رصد فضایی در دلیجان از دیگر طرح های پیش بینی شده برای سفر ریس جمهوری به استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.