استاندار مرکزی: توجه دولت سیزدهم به توسعه شبکه فیبرنوری ویژه است

استاندار مرکزی گفت: دولت سیزدهم در کنار طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، توجه و نگاه ویژه‌ای به توسعه شبکه فیبرنوری دارد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از مرحله اول نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) و طرح‌های مخابراتی استان مرکزی در اراک، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم، ۲۵ درصد افزایش در شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و ظرفیت پهنای باند به طور قابل توجهی رشد داشته است.

وی بیان کرد: همه فعالان و توده مردم شاهد جهت‌گیری‌ها و اقدامات گسترده دولت در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: به تغییرات منظم یا نسبتا منظم رویدادها در بستر زمان، روند گفته می‌شود که بخش مهمی از فرآیند شکل‌گیری آینده را تشکیل می‌دهد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: در میان روندها، تعدادی کلان روند وجود دارد که روندهای اساسی و پیشران محسوب می‌شوند و حرکت سایر روندها مبتنی بر جهت‌گیری این کلان روندها است.

وی تصریح کرد: کلان روندهای ملی، بین المللی و جهانی از حوزه تاثیرگذاری افراد خارج هستند و تغییر جهت آنها مشکل و زمان‌بر است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، بین پنج تا ۱۰ کلان روند مهم در دنیا شناسایی شده که مشهورترین آنها، کلان روند تغییرات آب و هوایی است و یکی از کلان روندهای مهم نیز در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی زیربنای تدبیر، مدیریت رویدادها، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی است و این مهم موردنیاز و تاکید است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی با دارا بودن فضای صنعتی، تاثیرگذاری در حوزه کشاورزی، نقش آفرینی در حوزه‌های فرهنگی و موقعیت جغرافیایی ویژه، نیازمند توجه به توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی در دولت سیزدهم به طور چشمگیری گسترش یافته و مورد استقبال مردم است.

مخلص‌الائمه بیان کرد: اگر توسعه زیرساختی و حمایت دولت در این راستا نبود، نیازهای مردم در این حوزه برآورد نمی‌شد.

وی با بیان اینکه، توسعه شبکه فیبرنوری به تنهایی زیرساخت برنامه‌های مختلفی است، عنوان کرد: دولت سهم قابل توجهی از درآمد خود ار طریق اپراتور همراه را به میزان هشت درصد، برای توسعه شبکه فیبرنوری در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پیش‌بینی شده ۸۰ درصد خانواردها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان سال ۱۴۰۴ در کشور از خدمات بستر شبکه فیبرنوری با سرعت ۲۵ گیگابایت بر ثانبه استفاده کنند تا ایران در رده ۵۰ کشور اول سرعت دسترسی در شبکه جهانی اینترنت قرار گیرد.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: اجرای هرچه موفق‌تر این طرح ملی نیازمند مجاهدت، حرکت جهادی و همدلی بین دستگاه‌های مجری است.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی تلاش است تا همدلی بین بخش دولتی و غیردولتی روز به روز افزایش یابد تا مردم بتوانند از خدمات مختلف بیشتری بهره‌مند شوند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.