تصویب اجرای طرح پیاده راه جدید اراک

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: اجرای طرح پیاده‌راه جدید در محدوده خیابان محسنی، پل خیبر تا میدان شورا مصوب شد.

«علی اکبر اسدی» روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای حمل و نقل و ترافیک استان مرکزی افزود: با توجه به معضل ترافیک، هسته مرکزی شهر اراک به‌ویژه در محدوده بازار از ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا از مباحث اولویت‌داری است که در کمیته فنی شورای ترافیک مورد بحث و مطالعه قرار گرفت و مشاور طرح نیز روش‌های مختلفی را در نرم‌افزار مدل‌سازی کرده است.
وی تاکید کرد: همچنین مسیرهای اتوبوس محدوده خیابان محسنی، ساماندهی تاکسی‌ها و اصلاح زیر پل خیبر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: اجرای طرح پیاده راه در شهر اراک چند سالی است که به دلیل وضعیت آلودگی هوا و افزایش ترافیک این کلانشهر مورد تاکید مدیران شهری است و به لحاظ دارا بودن بافت تاریخی و حفظ این بافت فرهنگی، ظرفیت ایجاد پیاده راه در این شهر وجود دارد.

اسدی گفت: اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر در راستای کاهش آلودگی هوا و همچنین آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها به طور حتم بسیار تاثیر گذار است که این مهم باید از سوی رسانه‌ها فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه توجه به عابر پیاده و ایجاد پیاده راه‌ها در طراحی‌های شهری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: در پیاده راه‌ها، جاذبه‌هایی همچون المان‌ها، برگزاری آیین‌های سنتی و مذهبی، برگزاری برنامه‌های هنری که برگرفته از فرهنگ و آداب رسوم مردم است را می‌توان اجرا کرد و این مهم باید مورد توجه نهادهای متولی از جمله شهرداری و میراث فرهنگی باشد تا شاهد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار کرد: در راستای کاهش ترافیک و تصادفات درون شهری نیز اقدامات لازم در تجهیزات سخت افزاری دوربین‌های پلاک خوان انجام شده و شهرداری باید سامانه دسترسی اطلاعات به نیروی انتظامی پلیس راه، برای اعمال قانون را در ۱۵ روز آتی آماده کند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.