درآمد ۲ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان مرکزی در یک سال

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: این اداره کل در طول یک سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان در آمد کسب کرد.

« علیرضا حسینی» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تعهدات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی امسال به جز حوزه درمان ۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بود و این اداره کل در این مدت هشت و پنج دهم درصد کسری داشته است.

وی ادامه داد: تعهدات حوزه درمان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز سالانه ۱۵۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد مستمری بگیران این استان در سال ۸۲ حدود ۲۴ هزار و ۶۹۶ نفر بود که تعداد این افراد در سال جاری با ۳۳۰ درصد افزایش به ۱۰۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

حسینی گفت: ۱۴۵ هزار و ۹۲۹ نفر بیمه شدگان اصلی سال ۸۲ در استان مرکزی بود که تعداد این افراد در سال جاری به ۳۳۸ هزار و ۴۶۵ نفر رسید.

وی یادآور شد: ۲۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کشور در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار داشتند که اکنون به برکت انقلاب اسلامی ۷۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: کاهش ضریب پشتیبانی ابتدای انقلاب اسلامی ما به ازای هر یک نفر بازنشسته ۲۵ نفر بیمه پرداز وجود داشت که اکنون تعداد این افراد چهار نفر بیمه پرداز به ازای یک بازنشسته است.

حسینی افزود: هشت راهبرد از جمله توسعه پوشش همگانی برای آحاد مردم، اصلاح ساماندهی صندوق تامین اجتماعی، توسعه کمی و کیفی تعهدات خدمات درمانی و صیانت از اموال، مبارزه با فساد و کنترل مصارف سازمان برای عبور از مشکلات توسط سازمان تامین اجتماعی تعریف شده‌ است.

وی افزود: باتوجه به بررسی برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی، این مهم فرصت مناسبی برای ناترازی پرداختی‌های این سازمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی سال گذشته تسویه شد که بزرگترین تسویه تاریخ این سازمان به شمار می‌رود.

حسینی افزود: ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی نیز در مدت ۲ سال گذشته در قالب سهام مناسب تسویه شد.

وی ادامه داد: طراحی و اجرای طرح خانواده ایرانی از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی به شمار می‌رود که با اجرای طرح یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت این سازمان افزوده شده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی از بهره‌برداری پنج طرح عمرانی این سازمان در سال گذشته در استان خبرداد و افزود: بهره برداری از مجتمع فرهنگی ورزشی شهید عباس ابراهیمی، شعبه تامین اجتماعی تفرش از جمله این طرح‌ها بود.

حسینی گفت: استان مرکزی سال گذشته در زمینه راه اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده که اداره کل تامین اجتماعی نقش مهمی در این حوزه داشته‌ است.

وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در مدت یک سال گذشته از یک میلیون نفر عبور کرد و این استان با پوشش ۷۲ و هشت دهم درصدی رتبه پنجم را در این حوزه به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمعیت تحت پوشش این اداره کل اردیبهشت ماه سال گذشته ۹۹۱ هزار نفر بود که تعداد این افراد اردیبهشت ماه امسال سه و ۹۰ صدم درصد افزایش یافت.

حسینی تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی را ۳۳ هزار و ۸۴۶ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد این افراد نسبت به سال گذشته چهار و ۱۸ صدم درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: ۲۳۰ هزار و ۹۲۴ نفر بیمه شده اجباری در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این افراد نسبت به سال گذشته چهار و ۴۳ صدم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۷۰ هزار و ۲۲۱ نفر بازنشسته و سه هزار و ۱۷۵ نفر مقرری بگیر در این استان وجود دارد که تعداد مقرری بگیران نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

حسینی ادامه داد: در راستای توسعه بیمه فراگیر از جمله زنان خانه دار و دانشجویان تعداد این افراد اردیبهشت ماه سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۹۵ نفر بود که تعداد این افراد با ۲۰ درصد افزایش به ۳۹ هزار و ۴۰۶ نفر در اردیبهشت ماه سال جاری رسیده‌ است.

وی افزود: ۲۳ هزار و ۵۲۶ کارگاه فعال در استان مرکزی وجود دارد که تعداد این کارگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و پنج دهم درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی تعداد مستمری بگیران، ازکارافتادگان و بازماندگان این اداره کل را ۱۰۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تعداد این افراد در استان روند افزایشی دارد.

حسینی اظهار با یادآوری حمایت دولت در راستای بخشودگی جرایم کارفرمایان کارگاه‌هایی که از اسفندماه سال گذشته نیروهای خود را حفظ و یا افزایش داده‌اند گفت: ۱۰۰ درصد جرایم این کارگاه‌ها شامل بخشودگی شده و در صورت عدم توان امکان تقسیط بدهی آنها به مدت ۱۲ ماه وجود دارد.

وی یادآور شد: کارفرمایان استان مرکزی ۸۶۷ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارند که نسبت به سال ۹۹ که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بود روند کاهشی داشته‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: ۳۵۰ میلیارد تومان این بدهی‌ها تقسیط شده و پیگیری برای وصول بقیه این بدهی‌ها در دستور کار قرار دارد.

حسینی با یادآوری معافیت برخی کارگاه‌های استان مرکزی از جمله قالی بافان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۸۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در استان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد طلب سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی مربوط به پنج کارگاه بزرگ است که ۹۰ درصد بدهی این کارگاه‌ها تعیین و تکلیف شده‌ است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی در کشور ۵۸ درصد است که این رقم در استان مرکزی ۷۲ درصد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سه مرکز بیمارستان در مرکز استان، ساوه و شازند، یک پلی کلینیک شبانه روزی و هشت درمانگاه ملکی سازمان تامین اجتماعی در این استان وظیفه خدمت رسانی به بیمه شدگان را برعهده دارند.

«روح اله سهرابی» افزود: بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نوبت به مراکز ملکی این سازمان در استان مرکزی مراجعه کردند و ۳۱ هزار نفر در این مراکز بستری و ۱۵ هزار عمل جراحی در این مدت در مراکز ملکی سازمان در استان انجام شد.

وی ادامه داد: چهار هزار ۱۰۰ تولد سال گذشته در مراکز ملکی درمانی سازمان تامین اجتماعی انجام و پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲ میلیون و ۳۳۶ هزار ویزیت در این مدت توسط پرشکان سازمان تامین اجتماعی در این استان انجام شد.

سهرابی توسعه کمی و کیفی ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان برای کاهش پرداختی بیماران را از جمله برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در مدت ۲ سال گذشته علاوه بر ارایه خدمات درمانی رایگان در مراکز ملکی این سازمان، خدمات رایگان بستری در شهرستان‌هایی که سازمان تامین اجتماعی مرکز ملی ندارد به بیماران این سازمان ارایه شده‌است.

وی اظهار کرد: بر راستای کاهش پرداختی مردم، اکنون تمامی خدمات درمانی برای بیمه شدگان خاص و سخت درمان سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای سیاست جوانی جمعیت، پوشش زوج‌های نابارور را در دستور کار خود قرار داده و بر این اساس سال گذشته یک هزار و ۲۹۸ پرونده ناباروری در این استان تشکیل شده‌ است.

سهرابی گفت: ۶۳ قلم درمان، ۲۳ قلم تجهیزات و ۵۶ نوع آزمایش در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته‌ است.

وی صدور نسخه الکترونیکی را از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: اکنون ۹۷ درصد نسخه‌های این سازمان به صورت الکترونیکی صادر و انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: در راستای توسعه فضاهای درمانی سازمان تامین اجتماعی، پنج طرح توسعه‌ای از جمله درمانگاه شهرستان محلات و شازند و ۲ انبار دارویی سال گذشته در این استان آغاز و عملیات اجرایی این طرح‌ها در حال انجام است.

سهرابی گفت: ۳۷۰ میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای این طرح‌ها اختصاص یافته و ۱۴ هزار و ۱۱۵ متر مربع با بهره برداری از این طرح‌ها به فضاهای درمانی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی در استان مرکزی افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶۴ نیرو سال گذشته برای توسعه ارایه خدمات درمانی در مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مرکزی جذب شد و ۶۶ نفر از نیروهای ایثارگر این سازمان نیز در استان تبدیل وضعیت شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: ۱۰ مرکز شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن سال گذشته توسط سازمان تامین اجتماعی در این استان ایجاد شد و ۱۵ هزار و ۹۹۳ پرونده بیماری‌های مزمن در این مراکز تشکیل شده‌ است.

سهرابی طرح دارویاری را از جمله اقدامات بزرگ سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این طرح بارمالی را برای سازمان به همراه داشته و در این طرح ۴۰۰ قلم دار و تجهیزات دارویی به تعهدات سازمان افزوده شده‌ است.

وی ادامه داد: اکنون تمامی بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به داروخانه‌های خصوصی و علوم پزشکی استان مرکزی تسویه شده و اسناد سرپایی این سازمان در استان نیز تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شده‌ است.

۷۲ درصد از مردم استان مرکزی از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.