استقرار ۸۰ درصد واگن سازی ایران در اراک

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک گفت: ۸۰ درصد از ظرفیت واگن‌سازی ایران در این واحد تولیدی مستقر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «امین اسلام پناه» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: علاوه بر واگن‌سازی پارس ۲ واحد تولیدی دیگر به صورت مختصر و محدود در زمینه تولید واگن در اراک فعالیت می‌کنند که تعامل مطلوبی نیز به واگن پارس و این شرکت ها وجود دارد.

وی بیان کرد: ۲ شرکت واگن سازی دیگر در سطح کشور در شهرهای تبریز و کرمان مستقر هستند اما ظرفیت به مراتب کمتری نسبت به واگ سازی پارس دارند.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: هر واحد تولیدی که در کشور تاسیس و یا راه‌اندازی می‌شود از ظرفیت واگن سازی اراک استفاده می‌کند.

اسلام پناه با بیان اینکه، توجه به ظرفیت کارخانه واگن سازی پارس اراک بسیار مهم است، افزود: در چند سال گذشته، سالها با عناوین تولیدی و اقتصادی نامگذاری شده و در این باره، شرکت‌های خصوصی در تحقق شعارهای سال از بخش دولتی بهتر عمل کرده‌اند و تمام توان را شرایط بد اقتصادی به کار گرفته‌ و موفقیت‌های بزرگی را رقم زده‌اند.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: انتظار است تا رسانه‌ها به عنوان بازوی کمکی واحدهای تولید را یاری دهند و در این راهبرد، به معرفی ظرفیت مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی اهتمام داشته باشند.

اسلام‌پناه در ادامه از همکاری استاندار مرکزی و مدیرکل صمت استان در حمایت از کاخانه واگن پارس اراک قدردانی کرد و افزود: در هر مقطعی که این کارخانه به همکاری و حمایت نیاز داشته، مدیران ارشد استان حداکثر همکاری را برای ادامه فعالیت این واحد صنعتی داشته‌اند.

وی بیان کرد: با وجود افزایش قیمت مواد اولیه شرکت واگن سازی پارس از حداکثر ظرفیت در جهت رونق تولید داخلی استفاده می کند و امسال ۶۰ قرارداد با شرکت های بهره بردار منعقد کرده و تولید در این واحد واگن سازی به صورت شبانه روزی جریان دارد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت واگن پارس اراک گفت: تولید یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع واگن امسال در این واحد تولیدی هدفگذاری شده است.

این شرکت در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده است.

این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.