هشدار سطح نارنجی برای استان مرکزی

سازمان هواشناسی به دلیل تشدید بارش‌ها برای فردا و پس فردا هشدار نارنجی اعلام کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سازمان هواشناسی البته این وضعیت را برای ۲۱ استان کشور اعلام کرده است.

بر اساس هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید که در نقاط مستعد تگرگ و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک است، غرب کشور را در بر می‌گیرد.

فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب غرب استان و برخی نواحی نوار غرب استان از شدت بیشتری برخوردار است.

این سامانه سبب وزش باد شدید، احتمال بارش تگرگ و گاهی رعد و برق در شازند، خنداب، کمیجان ، غرق آباد، فراهان و مناطق غربی و جنوبی اراک می شود.

این شرایط روز چهارشنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب زنجان و روز پنج‌شنبه زنجان، قزوین، نیمه جنوبی اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان،  همدان، غرب مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال استان‌های تهران و البرز را در بر می‌گیرد.

آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از جمله مخاطرات این سامانه است.

هواشناسی به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌ نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، استحکام سازه‌های گلخانه‌ها و دامداری‌ها توصیه کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.