دانشگاه علمی کاربردی طلایه دار تحقق شعار سال

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: این دانشگاه از ظرفیت‌های علمی ارزشمندی برخوردار است که می‌تواند طلایه دار تحقق شعار سال باشد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از ایرنا، سلیمان عباسی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در اراک، افزود: باید به اسناد بالادستی و فرمایشات مقام معظم رهبری که دغدغه مندانه مسایل را مطرح می‌کنند، توجه ویژه داشت و در راستای فرمایشات معظم له حرکت کرد.

وی اظهار داشت: انقلاب ایران اسلامی، انقلاب فرهنگی و عقیدتی و برگرفته از باورهای درونی بود و به همین خاطر در مسیر حرکت آن مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی ایجاد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: مردم ایران اسلامی با وجود دشمنی‌های فراوان آرام ننشستند و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ورود کردند.

عباسی افزود: دشمنان قسم خورده نظام همچنان به کینه توزی خود ادامه می‌دهند اما ملت ما همچنان بر اصول و قواعد انقلاب اسلامی پایبند است.

وی اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانش و علم را به عمل تبدیل کرده و به تعبیر دیگر، نتایج علمی بودن در این مجموعه در جامعه به ظهور رسیده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت:۵۷۰ مرکز جامع علمی کاربردی در کشور فعالیت دارند که هر مرکزی می‌تواند یک مسئله کشور را حل کند یا برای آن راه حل ارایه دهد.

عباسی در ادامه با یادآوری جهاد تبیین افزود: جهاد تبیین چهار ویژگی شامل واجب، قطعی، فوری و عینی دارد که دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند در این حوزه‌ها نقش آفرین باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی جایگاه ویژه‌ای دارد و با توجه به اشتغال و کاربردی بودن آموزش‌ها نیاز است نیروهای متخصص و متعهد را تربیت کند.

سید مجتبی آل یاسین افزود: توجه ویژه به محیط کاربردی و علمی از سیاست‌های دولت سیزدهم است که به آن باید پرداخته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و نیز سند تحول دولت انقلابی توجه شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی نیز گفت: دانشگاه جامع باید مهارت افزایی داشته باشد و این دانشگاه به خاطر چابکی و نداشتن هیات علمی می‌تواند اثربخشی مطلوب برای جامعه داشته باشد.

علیرضا نظام آبادی افزود: استان مرکزی صنایع بی‌نظیری از نظر، تنوع و تولید دارد اما در شان استان مرکزی نیست که برخی صنایع آن در فشار مالی، قد خم کنند و لازم است از ظرفیت این دانشگاه بیشتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: کشور توانسته در بخش‌های نظامی و پزشکی موفقیت‌هایی را کسب کند زیرا در این دو مجموعه ریشه‌ای کار شده است، بنابراین باید همه تلاش‌ها در بخش‌های اصولی مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین از زحمات «مهدی رئوفی» قدردانی و «علیرضا نظام‌آبادی» به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی معرفی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.