تزریق مرگ در عضلات ورزش و جوانان استان مرکزی/ دو سوم هیات‌های ورزشی فاقد رئیس

اوضاع فاجعه بار ورزش استان مرکزی صرفا به مسائل سیاسی و عدم جذب اعتبارات برنمی گردد، یک بررسی ساده نشان می‌دهد که مدیریت این اداره کل به دلیل عدم توانمندی و دلسوزی برای ورزش استان، نابودی رشته‌های ورزشی را که مدیریت آنها به عهده هیات‌های ورزشی می‌باشد، نشانه رفته است.

تزریق مرگ در عضلات ورزش و جوانان استان مرکزی/ دو سوم هیات‌های ورزشی فاقد رئیس!

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از فارس، با اخباری که این روزها به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد اراده‌ای در کار است تا وضعیت ورزش استان مرکزی روز به روز بغرنج‌تر و نابودتر از روز قبل شود.

 هفته گذشته اخبار فاجعه بار دیگری در رابطه با بحران مدیریتی حاکم بر ورزش استان منتشر شد و در حالی که بواسطه شرایط خاص اقتصادی کشور، اعتبارات و بودجه‌ها به صورت قطره چکانی به استان‌ها تزریق می‌شود،  بر اساس شنیده‌‌ها همین بودجه‌ها نیز توسط اداره کل ورزش و جوانان جذب نشده چندصد میلیون تومان از بودجه حوزه جوانان به تهران برگشت خورده است!

این اتفاق در حالی رقم خورده است که مدیریت این اداره کل تمام تمرکز خود را بر رفتار سیاسی و حفظ میز خود در دولت جدید قرار داده است و بدون توجه به وظایف اصلی خود موجب شده است این بودجه که سهم جوانان استان بوده، از دست رفته و به تهران برگشت بخورد تا احتمالا در اختیار استانی با مدیران شایسته قرار گیرد!

بحران و فاجعه در هیات‌های ورزشی استان!

اوضاع فاجعه بار ورزش استان صرفا به مسائل سیاسی و عدم جذب اعتبارات برنمی‌گردد، یک بررسی ساده نشان می‌دهد که مدیریت این اداره کل به دلیل عدم توانمندی و دلسوزی برای ورزش استان، نابودی رشته‌های ورزشی را که مدیریت آنها به عهده هیات‌های ورزشی می‌باشد، نشانه رفته است.

در حالی که در تمام استان‌ها این هیات‌های ورزشی هستند که مدیریت رشته‌های ورزشی را به عهده دارند و وجود نظم و ساختار مناسب در این هیات‌ها رشد ورزش را موجب می‌شود، بسیاری از هیات‌های ورزشی استان مرکزی با شرایطی بحرانی و عجیب مواجه شده‌اند.

بلاتکلیفی چند ساله در اکثر هیات‌های ورزشی استان!

یکی از وظایفی که اداره کل ورزش و جوانان استان بر عهده دارد نظارت بر هیات‌های ورزشی استان بوده و این اداره کل موظف است تا با پیگیری و مدیریت مناسب موجب شود تا مجامع انتخاباتی هیات‌های ورزشی در زمان مناسب برگزار شود و هیات‌ها دچار بلاتکلیفی نشوند، اما با تماس‌هایی که در چند روز اخیر برقرار شد و انجام یک بررسی ساده متوجه شدیم که نه یک هیات و دو هیات؛ که اکثر هیات‌های ورزشی استان به دلیل غفلت (و شاید با برنامه ریزی اداره کل و به صورت عامدانه) سال‌های سال است که رئیس ندارند و به صورت نیمه تعطیل یا تعطیل درآمده‌اند!

در اینجا به اختصار و صرفا برای مثال به چند هیات اشاره می‌کنیم تا مخاطبین گرامی و همچنین مسئولین استان و وزارت ورزش بیش از پیش به اوضاع بحرانی ورزش استان پی ببرند و نسبت به نقش خود در ایجاد شرایط کنونی بیشتر از قبل آگاه شوند!

شطرنج استان ۴ سال بلاتکلیف و بدون رییس!

هیات شطرنج استان از حدود چند سال گذشته رئیس ندارد و اگر در زمان مناسب انتخابات این هیات برگزار شده بود یک دوره مدیریتی این هیات به پایان رسیده بود!

هیات والیبال با سرعت نور در حال سقوط…

والیبال استان که تا چند سال قبل یکی از برترین‌های ایران بود و در لیگ برتر حضور داشت در حال حاضر وارد سومین سال بلاتکلیفی خود شده و هیچ رئیسی را در راس خود نمی‌بیند تا این رشته پرطرفدار استان نیز به سمت تعطیلی در حرکت باشد.

هیات بسکتبال هم وارد سومین سال بلاتکلیفی شد

هیات بسکتبال استان هم همچون والیبال وارد سومین سال بلاتکلیفی خود شده است و طی این مدت به دلیل کوتاهی اداره کل ورزش و جوانان در انجام وظایف قانونی خود دارای رئیس نبوده و فعالیت‌های ساختاری این هیات در طی سال‌های قبل یکی پس از دیگری از بین رفته است.

هیات بدنسازی و پرورش اندام؛ یکی دیگر از هیات‌های بدون رئیس

یکی دیگر از هیات‌های دارای مشکل در استان هیات بدنسازی و پرورش اندام است. این هیات نیز مشابه با بسیاری دیگر از هیات‌های استان دچار مشکلی مشابه می‌باشد و ورزشکاران و مربیان پرتعداد و موفق این رشته در استان که سال‌ها در کشور افتخارآفرین بوده‌اند باید تاوان بی‌مسئولیتی سکاندار ورزش استان را بپردازند.

هیات اسکیت؛ نمونه دیگری از بحران در ورزش استان

هیات اسکیت استان که طی سال‌های اخیر موفقیت‌ها و افتخارات فراوانی را توسط مربیان و ورزشکاران خود کسب کرده بود نیز حرکتی رو عقب را تجربه می‌کند تا دستاوردهای این هیات نیز یکی پس از دیگری از بین رفته و به ورطه نابودی کشانده شود.

وضعیت هیات تکواندو 

در حالی که تکواندوی ایران در ادوار اخیر المپیک موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و بسیاری از استان‌های کشور حتی موفق به کسب مدال در المپیک شده‌اند، اما مدیریت ورزش و جوانان برای این رشته در استان برنامه‌ها و نقشه‌های دیگری در سر دارد؛ نقشه‌هایی که با هیاتی بدون رئیس، راحت‌تر محقق می‌شود!

۳سال تعطیلی هیات انجمن‌های ورزشی!

هیات دیگری که از سال ۹۹ دارای رئیس نبوده، هیات انجمن‌های ورزشی است، این هیات هم از هیات‌های موفق استان در طی سال‌های قبل بوده و موفقیت‌های زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است، اما به همان دلایلی که در بالا به آن اشاره شد در کورس رقابت با بسیاری از هیات‌های استان در تعطیل شدن میباشد.

وضعیت عجیب در هاکی/ سقوط کامل!

شرایط مدیریتی هیات هاکی استان و وضعیتی که اداره کل ورزش و جوانان برای این رشته ایجاد نموده است از برخی هیات‌هایی که قبلا به آن اشاره شد نیز بغرنج‌تر است.
شاید جالب و البته تاسف برانگیز باشد که بگویم این هیات قهرمان پرور استان در دهه قبل، از سال ۹۸ بلاتکلیف است و رییس ندارد!

اداره کل ورزش و جوانان استان حتی به این رشته نیز رحم نکرده و از سال ۹۸ تاکنون این رشته را در حالت نیمه تعطیل نگه داشته و از آن زمان این هیات و قهرمانان آن، رئیسی را در این هیات ندیده‌اند و در هیات کاملا بسته بوده است!

هیات ورزش‌های بیماران خاص 
از زمان حضور حقدادی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، هیات بیماران خاص که وظیفه مهمی برای ارائه خدمات به بیماران خاص و پیوند اعضا دارد بیش از چند سال بدون رئیس و عملا تعطیل بوده و می‌شود تصور کرد ورزشکاران عزیز این هیات طی این سال‌ها چه شرایطی را تحمل کرده‌اند.

هیات پزشکی ورزشی استان هم رئیس ندارد!

هیات پزشکی ورزشی استان که نقش مهمی در حفظ سلامتی ورزشکاران تمام هیات ها دارا ست، هم‌ از قافله سومدیریت استان جا نمانده و بنا به گزارش‌های دریافتی طی این چند سال اخیر همیشه درگیر کج سلیقگی‌های مدیریتی در ورزش استان بوده و در حال حاضر نیز دارای رئیس نبوده و مشخص نیست این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

تنیس هم جامانده است!

هیات تنیس استان یکی دیگر از نشانه‌ها و مستندات شرایط بحرانی در اداره کل ورزش و جوانان استان است که پس از اتمام دوره ریاستش، هیچ اقدامی برای انتخاب رئیس جدید را شاهد نبوده است.

هیات ورزش‌های همگانی 

هیات پراهمیت و تاثیرگذار ورزش‌های همگانی که نقشی پراهمیت در سلامتی مردم هر استان می‌تواند داشته باشد از شرایط بغرنج ورزش استان و بی توجهی وزارت ورزش و جوانان در امان نمانده و روزهایی بلاتکلیفی را سپری می‌کند! چرا که مجمع انتخابی این هیات نیز برگزار نشده است.

هیات دوچرخه‌سواری

این هیات هم قبلا از رشته‌های موفق استان بود در حال حاضر حتی رئیس هم ندارد چه برسد به حرکت در مسیر موفقیت و پرورش قهرمانان…

و حتی هیات دوومیدانی 
رشته پایه و مادر دوومیدانی که می‌تواند و باید سایر رشته‌های ورزشی را نیز ساپورت کند، در حال حاضر در اندر خم یک کوچه نیز باقی مانده است و توان و جانی برای خود این رشته نیز باقی مانده چه برسد به آنکه…

هیات فوتبال

ورزشکاران رشته پرطرفدار فوتبال نیز در حالی پای علاقه به این ورزش نشسته‌اند که رئیس هیات آن از بازنشستگان بوده و نمی‌تواند با کهولت سن به موفقیت این رشته کمک کند.

هیات ورزشهای رزمی 
هیات ورزش‌های رزمی استان هم با تمام کمیته‌ها، سبک‌ها و قهرمانانش در حال حاضر ریاستش برای نشستن بر صندلی هدایت این هیات منع قانونی دارد، چرا رئیس هیات ساکن تهران نمی‌تواند ورزش استان مرکزی را رسیدگی کند.

هیات بیلیارد و بولینگ

این هیات نیز از جمله هیات‌هایی است که تداوم ریاست آن به دلیل عدم سکونت در تهران منع قانونی داشته و باید مجمع انتخابی برای آن برگزار شود.

هیات ورزش‌های سه‌گانه 

هیات هیات ورزش‌های سه گانه نیز یکی دیگر از هیات‌های بلاتکلیف در ورزش استان است.

و سایر هیات‌ها …

اسامی سایر هیات‌هایی که به دلیل ناتوانی مدیرکل متخصص ورزش و جوانان استان به این روز افتاده‌اند شامل هیات قایقرانی، ووشو و … است.

به نظر می‌رسد این گزارش تلخ و غم‌انگیز از شرایط و اوضاع و احوال این روزهای ورزش استان؛ واقعیت‌های موجود را برای همگان بیش از پیش روشن کرد.

واقعیت‌هایی تلخ که متاسفانه برخی‌ها چشمان خود را بر روی آنها بسته‌اند و باید از آنها پرسید با مطالعه این چند پاراگراف که صرفا بخش کوچکی از اتفاقات ورزش استان را مرور کرده است چه نظری در این رابطه دارید؟

سخنی با استاندار و وزیر ورزش

و سخنی با استاندار مرکزی؛ وزیر ورزش و جوانان و معاون امور استان‌های این وزارت:
بسیاری از زیرساخت‌های ورزش استان در سال‌های اخیر نابود شده است، از تعطیلی باشگاه‌هایی چون شهرداری اراک، هپکو، ماشین سازی و شهرداری ساوه گرفته تا بسیاری از تیم‌های لیگ برتری ورزش استان…، از کشف بزرگترین فساد مالی در تاریخ ورزش استان و دستگیری‌های بسیار در دوره مدیریتی حال حاضر این اداره تا رفتارهای سیاسی و تصمیم گیری‌ها بر اساس منافع جریان‌های سیاسی و امروز هم عدم جذب اعتبارات و بودجه‌های ورزش و تعطیل کردن اکثر هیات‌های ورزشی که با برگزار نکردن مجامع این هیات‌ها رقم خورده، قطعا این رخداد‌ها نمی‌تواند تصادفی و یک کم کاری عادی باشد.

قطعا مردم و اهالی ورزش استان این روزها را فراموش نخواهند کرد و به یاد خواهند سپرد چه کسانی در وقوع این شرایط و زمین خوردن ورزش استان نقش داشته‌اند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان به راستی چرا در شرایطی که جوانان نیاز به شور و نشاط دارند، شما حق ورزش و نشاط را از آنها سلب کرده‌اید؟ عدم برگزاری مجامع و سپردن سکان هدایت هیات‌های ورزشی به افراد شایسته قطعا در سنگ بزرگی در مسیر حرکت هیات‌‌های ورزشی است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.