اجرای طرح آموزش دوگانه در استان مرکزی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی: هدف از این طرح آموزش مهارت‌هایی است که هدف نهایی آن تربیت نیروی انسانی جهت ورود به بازار است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از صدا وسیما، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: طرح آموزش دوگانه یک پروژه ۳ ساله بوده که با مشارکت سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای و اتاق بازرگانی ایران و موسسه kh آلمان استارت خورده است.
رستمی افزود: هدف از این طرح این بوده که آموزش مهارتی که هدف نهایی آن تربیت نیروی انسانی جهت ورود به بازار است ساماندهی شود، موسسه آلمانی تعریف مدل را انجام داده و شکل اجرا بومی سازی کرده اند و استان مرکزی به عنوان اولین استان این طرح را به مرحله اجرا رسانده است.
او بیان کرد: امروز با همکاری شرکت گداختار طرح تامین کارگر لازم برای خط ماشینکاری شرکت نیز انجام شده که در این طرح شرکت آگهی جذب را منتشر کرده، اما شرط لازم برای ورود و جذب در این شرکت منوط به طی آموزش مهارتی در فنی و حرفه‌ای است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: این اموزش به صورت مشترک اجرا شد و نیرو‌ها برخی آموزش‌ها را در مرکز فنی و حرفه‌ای و برخی را در شرکت گداختار به شکل کاراموزی می‌گذرانند.
رستمی ادامه داد: این آموزش‌ها کمک کرد که بین دانش مهارتی ما و کار حقوقی اتفاق نزدیکی رخ دهد بطوریکه کاراموزان نیاز واقعی را به استاد منتقل کنند و اموزش به شکلی باشد که ۱۰۰ درصد نیاز شرکت را تامین کند. در پایان این هفته ۱۲ نفر در این طرح جذب این شرکت خواهد شد.
او خاطرنشان کرد: این طرح کاملا هدفمند کار می‌شود به این معنی که کارآموز هدف داشته و کار نیز تعریف شده است و مشخص است که آموزش فرایندی باید ارائه شود.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: شرکت آلومینیوم ایران و گام و مخابرات نیز در دستور کار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.