تصویب ۱۲۸ میلیارد تومان سهم فنی و حرفه ای در سفر هیئت دولت به استان مرکزی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای استان مرکزی مصوب شد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، محمدرضا رستمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مهارت‌های کارآموزی افزود: توسعه مهارت در سطح جامعه ضروری است، لذا در سفر هیات دولت به استان مرکزی برای فنی و حرفه ای استان ۱۲۸ میلیارد تومان مصوب شد که ۱۰۰ میلیارد برای تجهیز ۲۰ مرکز آموزش دولتی اختصاص یافت و مقرر شد ۷۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه تامین و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز از اعتبارات استانی تخصیص یابد و ۲۸ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل ۴ پروژه استانی تخصیص یافت.

وی گفت :در فرآیند آموزشی ایران آموزش‌های رسمی و غیررسمی وجود دارد و در کشورهای توسعه یافته آموزش‌های غیررسمی در کنار آموزش‌های رسمی قرار دارد بنابراین برای توسعه کشور فقط آموزش‌‌های رسمی کمک نمی‌کند و حتما نیاز به توسعه آموزش‌های رسمی از جمله مهارت است و هر انسانی برای بقا نیاز به مهارت دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: با وجود تکنولوژی‌های روز باز نیاز به مهارت وجود دارد و مهارت بسیار ضروری بوده و این درحالی است که به آموزش‌های رسمی بیش از آموزش‌های غیر رسمی اهمیت داده‌ می‌شود.
وی ادامه داد: در جوامع امروز رشد و بالندگی کشور وابسته به مهارت است، اگر فنی و حرفه‌ای در آموزش‌های مهارتی کار خود را به درستی انجام دهد تاثیر مثبتی در جامعه اتفاق می‌افتد و بالعکس اگر آموزش‌های مهارتی به درستی انجام نشود اثرات مخربی برجای می‌گذارد.

رستمی گفت :از ابتدای سال نه هزارو۵۰۰ کارآموز با مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در بیست مرکز دولتی و ۳۸۰ آموزشگاه آزاد از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی اضافه کرد: در استان مرکزی ۱۰۶ رشته آموزشی در قالب ۶۴۰ حرفه و با ۹ هزار استاندارد آموزشی قابل ارائه و آموزش است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت: طرح آموزش در محیط کار یا استاد و شاگردی در اصناف، طرح آموزش‌های دوگانه با همکاری صنایع و با هدف آموزش نیروی کار متخصص و طرح آموزش دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از جمله رویکرد‌های در حال اجرا برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.