اجرای مستمر پاک‌سازی مناطق آلوده و تفرجگاهی استان مرکزی

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی یکی از مهمترین رویکردهای اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را توجه به اهمیت حوزه درمان و بازتوانی معتادان مطابق با پروتکل­های موجود عنوان کرد.

به گزارش مرکزی دیلی ، حسن رحیمی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: از مصوبات جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان می­توان به برگزاری جلسات منظم و تخصصی توسط شورای هماهنگی فرعی شهرستان­ها، ارائه برنامه­ها و اولویت دستگاه­ها در حوزه­های چهارگانه مبارزه با مواد مخدر براساس زمانبندی اعلام شده توسط شورای هماهنگی و اجرای دقیق مکاتبات دبیرخانه شورا توسط دستگاه­ها عنوان کرد.

وی همچنین افزود: اهتمام ویژه دستگاه­ها در ارتقاء عملکرد و فعالیت­های خود با توجه به ارزیابی­های صورت گرفته در سال ۱۳۹۱، ضرورت رعایت استانداردهای درمان و بازتوانی معتادان برابر با قوانین موجود، اجرای مستمر پاک سازی مناطق آلوده و تفرجگاهی با توجه به آغاز فصول گرم سال، پرهیز از نامیدن معتادین با عناوین ولگرد، پلید و مجرم با توجه به نامیدن معتادین به عنوان بیمار، اجرای باشکوه برگزاری برنامه­های مبارزه با مواد مخدر در استان، جدیت و پیگیری برنامه­های کاهش آسیب در حوزه­های اشتغالزایی و مسکن مهر که متولی آن دستگاه­های بهزیستی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه­ای استان است از دیگر مصوبات مهم این شورا در اولین جلسه مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری است.

رحیمی تبار در خصوص احکام ارائه شده به ۷ فرماندار در این جلسه گفت: این احکام به روسای شورای هماهنگی فرعی شهرستان­ها که به ریاست فرمانداران تشکیل می­شود ابلاغ شد که آنها را موظف می­کند جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در شهرهای خود برگزار کنند.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: این احکام به امضای وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر رسیده است که باتوجه به تغییرات فرمانداران در شهرهای استان این احکام برای آنها صادر شد. احکام یاد شده این اختیار را به آنها می­دهد تا جلسات شورا را با نمایندگان اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در شهرهای خود برگزار کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.