استراتژی قدرت هژمونی آمریکا شکست خورده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: استراتژی قدرت هژمونی آمریکا شکست خورده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرلشکر سید « یحیی رحیم صفوی» روز پنجشنبه در دومین اجلاس سنگرسازان بی سنگر استان مرکزی در جهاد کشاورزی این استان در اراک، افزود: استراتژی قدرت هژمونی یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شده و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است.

وی بیان کرد: قدرت هژمونی یعنی هیچ قدرتی نتواند با آنها مقابله کند، آنها می گفتند جهان یک دهکده است و فرهنگ و آداب و رسوم این دهکده باید آمریکایی شود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد:اما استراتژی قدرت هژمونی یا تنها ابرقدرت جهان شدن از سوی آمریکا با شکست مواجه شد و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت در حال حرکت است و مصداق آن جنگ روسیه و اوکراین است.

سردار سرلشکر رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنانش گفت:  برگزاری اجلاسیه سنگرسازان یادآور تصمیم و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) برای رسیدگی به مناطق محروم و حماسه جهادگران برای کاشتن بذر امید و عدالت با مدیریت جهادی در دل محروم‌ترین و مستضعف‌ترین اقشار جامعه یعنی روستائیان است.

سرلشکر رحیم صفوی بیان کرد: نیروهای جهاد سازندگی با تلفیق ایمان و عمل و با مدیریت جهادی، فرهنگ اسلامی و انقلابی و با ثبات قدم، صبر، مدیریت انعطاف پذیر و کاربردی در قالب ستادهای پشتیبانی و مهندسی، خدمات بزرگی را برای پیروزی جنگ انجام دادند.

وی اضافه کرد: حضور جهاد سازندگی و اقدامات گسترده این نهاد انقلابی در جبهه‌های جنوب، غرب و شمال غرب کشور با بهره‌گیری و بکارگیری از صدها تجهیزات مهندسی و هزاران نفر نیروهای متخصص و رزمندگان شجاع در کمک به فرماندهان نظامی و در نهایت پیروزی در دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با برشماری خدمات جهاد سازندگی در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی این سنگرسازان بی سنگر در دشت های تفتیده خوزستان در کوه‌های سر به فلک کشیده غرب و شمال غرب کشور، در هورالعظیم و دریا با ساخت چند هزار کیلومتر راه و صدها پل ابتکاری و هزاران سنگر مختلف بتونی، ده‌ها بیمارستان صحرایی و احداث هزاران کیلومتر خاکریز، یکی از ارکان پیروزی آفرین در جنگ بود.

وی افزود: جهاد سازندگی با رسیدگی به محرومان جنگی در سریع ترین زمان ممکن به بیمارستان‌های صحرایی، جان هزاران مجروح را نجات دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح فرهنگ و مدیریت جهادی گفت: هر دولت و حکومتی متناسب با اندیشه سیاسی خودش یک فرهنگ عمومی را می سازد.

سردار سرلشکر صفوی عنوان کرد: به عنوان مثال رژیم منحوس سابق به دنبال حاکمیت فرهنگ و ارزش غربی در تمامی ابعاد بر ملت ایران بود که با ارزش‌های ملی و اسلامی ما متضاد بود و ی آمریکا پس از فروپاشی شوروی در سال ١٩٩١ به دنبال تک قطبی سازی قدرت در تمام ابعاد فرهنگی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی در جهان بود.

وی با تبیین اهمیت فرهنگ تصریح کرد: فرهنگ بر همه ارکان یک دولت یا حکومت، در تنظیم قوانین، سیاست‌های اقتصادی و خارجی، سیاست های دفاعی و امنیتی یک دولت تأثیرگذار است و در نهایت فرهنگ جوهره شکل دهنده به باورها و ارزش‌های اجتماعی، هنر، ادبیات و آداب و رسوم یک ملت است.

وی با اشاره به بسترهاب فضای مجازی برای تغییر در فرهنگ ملی کشورها افزود:جنگ نرم و فضاب مجازی می‌تواند درست در مقابل فرهنگ ملی و ارزشی یک ملت یا یک دولت عمل کند یعنی هدف جنگ نرم تغییر در فرهنگ و باورها و ارزش ها و هنجارهای یک ملت بویژه جوانان است.

سردار صفوی با تشریح مؤلفه‌های مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی مرکب از مؤلفه های عشق، ایمان ، عقلانیت، ولایتمداری، عزم و اراده در رسیدن به اهداف و خدمت به مردم و توانایی مدیریتی غلبه بر چالش ها و موانع و عبور از انها با شعار ما می توانیم، است.

وی با اشاره به جایگاه مدیریت جهادی در منظومه فکری مقام معظم رهبری تصریح کرد: مبنا و اساس بودن اسلام ناب محمدی(ص)، معنویت و عقلانیت، مکتبی و مردمی بودن، حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی، حفظ کرامت انسانی و بهره برداری از قدرت مادی و معنوی برای حل مشکلات مختلف از شاخص های مدیریت جهادی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: هدف نهایی مدیریت جهادی تعالی، تکامل فردی و اجتماعی و ایجاد زمینه برای خودسازی فردی و اجتماعی، جهت خدمت به ملت و کشور، دین و انقلاب اسلامی است.

این فرمانده عالی دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات مدیران جهادی تأکید کرد: مدیران جهادی از دانش و مهارت عملی تأثیرگذار در محیط ملی، منطقه‌ای و بین المللی برخوردار هستند.

سردار سرلشکر رحیم صفوی گفت: مدیر جهادی التزام عملی به مبانی و ارزش‌های اسلامی و اخلاق حرفه‌ای و رفتار انسانی دارد و از روحیه خودمحوری و تکبر به دور است و به کار تیمی اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه مدیر جهادی دارای روحیه مردم‌داری و مردمیاری است اظهار داشت: مدیر جهادی از توانایی ارتباطات گسترده با اقشار مختلف مردم برقرار و به دانش مدیریت روز مسلط است و در نهایت به دنبال عاقبت بخیری است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این آیین گفت:  از سال ۹۳ تصمیم گرفته شده نقش این استان در دفاع مقدس تدوین و در این راستا بیش از ۱۱ کارگروه تشکیل شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار « محسن کریمی » افزود: این استان هفت هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وی بیان کرده است: نخستین شهید خلبان، نخستین شهدای نیروی دریایی و نخستین شهید مشروطه از استان مرکزی است و این استان نخستین‌های زیادی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: این استان در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ پروژه بزرگ مهندسی را در دوران  ساخت و برای خدمت به دفاع کشور به کار گرفته شد.

سردار سرتیپ دوم کریمی عنوان کرد: تاسیس کانون قرآنی کربلایی کاظم ساروقی از برنامه‌های مهم است تا بتوان معجزه قرآنی ساروق را بیش از پیش به دنیا معرفی کرد.

وی گفت: برگزاری مجدد اردوهای هفت اقلیمی، ( هفت مکانی که امام انقلاب در آن حضور داشته و مراحل انقلاب را دنبال کرده‌اند) از دیگر برنامه‌های سپاه روح‌الله استان مرکزی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: تا قبل از شیوع کرونا، سه هزار و ۷۰۰ نفر از از این اردوها بهره‌مند شدند و با استقبال خوبی همراه بود.

سردار کریمی بیان کرد: دفاع مقدس به عنوان یک حماسه ملی متعلق به همه ملت ایران است و امروز این گنج گران بها باید به خوبی حفظ شود و لازمه آن پای کارآمدن همه مردم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان فرهنگی قوی در سطح استان شکل گرفته که بیش از سه هزار فعال فرهنگی، هنری و اجتماعی در این جریان سازماندهی شده اند و برای اجرای برنامه ها نقش آفرینی موثر داشته‌اند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی تصریح کرد: بیش از ۱۶ اجلاسیه تخصصی و ۲ همایش بزرگ با محوریت تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در ذیل کنگره شهدای استان مرکزی برگزار شده و بسیاری از اقداماتی که در کنگره شروع شده همچنان با قوت در حال انجام است و برگزاری اجلاسیه ها پایان کار نیست.

وی یادآور شد: بیش از ۶۰ هزار دانشجو در سطح استان در قالب ۲ واحد درسی دفاع مقدس در طرح شهید مجید ایزد پناه به طور تخصصی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند که محوریت آن آشنایی با سیره امام راحل و مقام معظم رهبری و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: تهیه و چاپ بیش از ۱۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دستاوردهای دیگر کنگره شهدای استان مرکزی است و نهضت تولید محتوا در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی کنگره با قوت ادامه دارد.

دومین اجلاس سنگرسازان بی سنگر استان مرکزی میزبان یک شهید گمنام نیز بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.