تعدد مراکز داوری در استان مرکزی باید ساماندهی شود

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب اراک گفت: یکی از ایرادات وارده تعداد زیاد مراکز داوری است و هنوز به سروسامان مناسب در این حوزه نرسیده ایم.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، حجت اله درودگر عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با حقوقدانان، وکلا و کارشناسان و اساتید دانشگاه اظهار کرد: وکلا باید در تنظیم قراردادها بیشتر نقش آفرینی داشته باشند و فقط به عنوان وکیل در مراکز دادگاهی و قوه قضائیه حاضر نشوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اطاله دادرسی کارشناسان بویژه کارشناسان ثبتی هستند و اگر خواهان انقلابی در مسیر اطاله دادرسی باشیم باید تلاش بیشتری از سوی کارشناسان صورت گیرد.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: اینکه بخواهیم کل جامعه به دانش حقوقی مجهز شوند نشدنی است، اما باید فرهنگ استفاده از متخصصین حقوق را در جامعه بالا ببریم و از ظرفیت حقوقدانان بیشتر استفاده شود که این امر قطعاً ضمن بهتر شدن احقاق حقوق، مشکلات بعدی را کاهش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه موارد و اعتراضاتی به داوری‌ها وارد است و شکی در این راستا وجود ندارد، گفت: یکی از ایرادات وارده تعداد زیاد مراکز داوری است و هنوز به سروسامان مناسب در این حوزه نرسیده‌ایم، ولی با این وجود تعداد آرای نقض شده نیز بسیار کم است، اما نیازمند بهبود وضعیت این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: وکلا باید در تنظیم قراردادها بیشتر نقش آفرینی داشته باشند و فقط به عنوان وکیل در مراکز دادگاهی و قوه قضائیه حاضر نشوند.

درودگر با تاکید بر لزوم حفظ شأن و جایگاه وکیل عنوان کرد: در کنار این حفظ شأن، از وکلا انتظار رفتاری غیر از رفتار یک ارباب رجوع را داریم. آنها باید شأن قضات را رعایت کنند و حتی در نگارش‌ها از سوی وکلا باید جایگاه‌ها حفظ شود.

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک در پایان با اشاره به نقش وکلا در کاهش اطاله دادرسی، بیان کرد: گاهی وکلا از قوانین خوب استفاده نمی‌کنند و راهکارهایی را به موکلین خود می‌دهند تا اطاله دادرسی صورت گیرد در حالی که باید تلاش داشته باشند که پرونده به سرعت بیشتری به نتیجه برسد و از طرفی نقش اثرگذاری در امر صلح و سازش و اعتمادسازی داشته باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.