مروری بر مطالب نشریات استان مرکزی

فرصت‌های کرونایی، حل مشکل چمن ورزشگاه امام در اراک و تولید ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در زرندیه از جمله عنوان‌های خبری برجسته نشریات چشم به راه، وقایع و سرچشمه استان مرکزی است.

هفته‌نامه  چشم به‌راه در شماره ۴۶۱  خود گزارشی با عنوان «فرصت‌های کرونایی» به چاپ رسانده که در آن به تحلیل محتوایی جنبه‌های مختلف شیوع این ویروس پرداخته است.

فرصت‌هایی که کرونا به ما داد را فراموش نکنیم شاید نیاز بود که ما خودمان را بهتر بشناسیم و مزیت‌ها و تهدیدات اطرافمان را بیشتر سبک و سنگین کنیم، این ویروس و شیوعش فرصتی بود که در لحظه و با پیش‌آمادگی هر وضعیتی برای تطابق خود در زندگی ممارست کنیم و حالا با گذشت یک و نیم سال از این بحران سلامت وق آن است که اوضاع را محکی بزنیم و با جرأت روی کاغذ بنویسیم که از کرونا چه آموخته‌ایم و مصایب آن را چطور می‌توان به بستر های مثبت تبدیل کرد؟

در دوران قرنطینه اگر توانستید چند کتاب خوب بخوانید، فیلم خوب ببینید، شعر بگویید، مقاله بنویسید، ساز یاد بگیرید، نقاشی بکشید، کارهای هنری و صنایع دستی انجام بدهید، وسایل خراب را تعمیر کنید، باغچه درست کنید، یا اگر توانستید دلی به دست بیاورید و گذشته را فراموش کنید و یا دست نیازمندی را بگیرید، به خانواده ای کمک کنید، هدیه بدهید، به پدر و مادرتان خدمتی کنید و هزار کار خوب دیگر، پس می‌شود گفت که شما برنده میدان هستید و این درسی است که در مدیریت بحران‌های زندگی باید آموخت.

باز هم انتخابات، نگاهی به عملکرد چند ماهه سرپرست شهرداری اراک و  فراز و فرودهای سال ۹۹  و راه درازی که ۱۴۰۰ باید پیمود از دیگر عناوین خبری هفته نامه چشم به راه است.

هفته نامه «چشم به راه» با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «علیرضا خلج اسدی» منتشر می‌شود.

روزنامه وقایع استان نیز عنوان درشت صفحه نخست شماره ۱۴۳۱ خود را به بررسی حل مشکل چمن ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک اختصاص داده است.

مشکلات چمن ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک توسط باشگاه آلومینیوم اصلاح شده است و این باشگاه از نظر چمن مشکلی برای میزبانی مسابقات لیگ برتر ندارد.

باشگاه آلومینیوم اراک در روزهای گذشته مشکلات زیادی بر سر کیفیت چمن ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک و پروژکتورهای این ورزشگاه داشته است و سازمان لیگ فوتبال در نامه‌ای به این باشگاه تذکر جدی داده بود که در صورت حل نشدن این مشکلات، امتیاز میزبانی از این تیم گرفته و به شهر دیگری داده خواهد شد.

جریان‌سازی به سبک رازان، درخواست ۲۸۰ میلیارد تسهیلات برای هپکو و دستگیری ۶ باند کلاهبردار اینترنتی از دانش آموزان استان مرکزی از دیگر عناوین خبری روزنامه وقایع استان مرکزی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «نیره یوسفی» است.

هفته نامه سرچشمه در شماره ۱۰۱۲ خود به میزان تولید محصولات گلخانه‌ای در شهرستان زرندیه پرداخته است.

رئیس جهادکشاورزی زرندیه با بیان این که سطح کل باغات این شهرستان ۱۴ هزار و ۸۷۰ هکتاراست، گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار تن انواع محصولات باغی و ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در زرندیه تولید شد.

«احمد قره‌بیگلو» با اشاره به اجرای طرح پایش و پیش‌آگاهی کرم چوب‌خوار پسته اظهار کرد: طرح پایش در سطح ۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مبارزه با آفات مبارزه با جوندگان زیان‌آور در سطح ۴۵۹ هکتار، مبارزه با علف‌های هرز گندم دیم و آبی در سطح یک هزار و ۲۶۶ هکتار، مبارزه با سن مادر غلات گندم آبی ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار، جو آبی ۱۹۰۰ هکتار، پوره سن گندم آبی ۲۸۰۰ هکتار، جو آبی ۷۵۰ هکتار انجام شده است.

تخلیه مجتمع مسکونی ناایمن ارغوان اراک، حذف دفترچه بیمه سلامت از تیرماه استان مرکزی، تدارک ۱۴۰ نقطه برای تبلیغات نامزدها در اراک از دیگر عناوین خبری هفته نامه «چشم به راه» به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «مژگان قاسمی» است.

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل‌نامه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.