طول شبکه فیبر نوری استان مرکزی ۶۷درصد افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: طول شبکه فیبر نوری این استان در هشت سال اخیر ۶۷ درصد افزایش یافته است.

« لادن مهدوی» روز شنبه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی ارتباطات ( ۲۷ اردیبهشت‌ماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: طول این شبکه از ۹۲۰ کیلومتر در سال ۹۲ به یک‌هزار و ۵۴۴ کیلومتر در پایان سال ۹۹ رسیده است.

وی بیان کرد: ایجاد عدالت ارتباطی در این مدت همواره در دستور کار بوده و در راستای اتصال روستاهای استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات گام‌های خوبی برداشته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای شبکه ملی اطلاعات، در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد و تلاش برای تحقق این امر در ۲ سال اخیر سرعت بیشتری یافته و ایجاد بستر انتقال مناسب با اجرای طرح فیبرنوری در برخی مناطق روستایی استان نیز در دست اجرا است.

مهدوی اظهار داشت: برقراری خدمات رومینگ بین اپراتوری در ۲۳۷ روستای استان مرکزی، در دولت تدبیر و امید از دیگر توفیق‌ها است.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح رومینگ، استفاده بهینه و حداکثری اپراتورها از زیرساخت‌های یکدیگر برای برقراری ارتباط مناسب و پایدار در اقصی نقاط کشور است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی افزود: ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان اکنون به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و برنامه‌ریزی لازم برای اتصال سایر روستاها نیز انجام گرفته است.

مهدوی با تبریک روز جهانی ارتباطات به  فعالان این حوزه، بر تاثیر انکارناپذیر ارتباطات در زمینه بهبود سطح سوادفناوری، افزایش درآمد سرانه، رفاه اقتصادی، مناسبات و مبادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی میان ملل و اقوام گوناگون و از میان رفتن فواصل جغرافیایی تاکید کرد و گفت: بحران بیماری کووید ۱۹، اهمیت تسریع در تحول دیجیتال در زمان‌های چالش برانگیز را برجسته کرد.

وی، با تاکید بر اهمیت ارتباطات در جوامع امروزی عنوان کرد: هرسال ۲۷ اردیبهشت ماه برابر با ۱۷ ماه می، در تقویم‌های جهانی به‌عنوان روز جهانی ارتباطات شناخته می‌شود و اتحادیه جهانی مخابرات با نامگذاری این روز به‌عنوان روز جهانی ارتباطات و مخابرات در پی آن است که میزان اهمیت ارتباطات در جوامع انسانی را به برنامه‌ریزان و سیاستگذاران این عرصه یادآوری کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: تلاش‌ مستمر مدیریت و کارکنان مجموعه‌های تابعه وزارت متبوع و اپراتورهای ارتباطی در  استان به‌ویژه در یک‌سال اخیر و همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا  ارزشمند است.

مهدوی اظهار داشت: با افزایش حضور مردم در منازل و استفاده از اینترنت برای اموری همچون آموزش، دورکاری و یا سرگرمی و تماشای فیلم، استفاده از اینترنت به یک ضرورت تبدیل شده و تقاضا در این بخش افزایش چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: در این دوران ظرفیت پهنای باند ورودی استان مرکزی با افزایش حدود چهار برابری به بیش از ۲۶۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی اضافه کرد: واگذاری ۱۰۰ گیگ اینترنت ثابت رایگان به مشترکان اینترنت ثابت در اسفند ۹۸، رایگان‌سازی ترافیک مصرفی اساتید و دانشجویان برای ارتباط با سرویس‌های آموزش راه دور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان، ارایه بسته‌های ۶۰ گیگابایتی اینترنت رایگان برای دانشجویان و طلاب و حذف تعرفه ترافیک معلمان و دانش آموزان برای استفاده از شبکه شاد از دیگر اقدامات مجموعه ارتباطات استان مرکزی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است. 

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.