مطالبه گری باید با شناخت و بر مدار قانون انجام شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سیاست دستگاه قضائی حمایت از آمرین به معروف است اما برای مطالبه گری باید با شناخت و آگاهی و بر مدار قانون حرکت کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از اهالی رسانه و اعضای کادر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه بهترین فرصت برای رسیدن به مقام ارجمند دوری از فساد است و در این ماه است که می‌توان بهره‌های معنوی و اخلاقی فراوان برد.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف یکی از نهادهای مهم و تأثیر گذار در نظام جمهوری اسلامی ایران است و نقش بنیادین در تبیین دوری از فساد در جامعه دارد به همین دلیل نیاز است که ستاد امر به معروف استان مرکزی بیش از گذشته کنشگر و فعال باشد و ساختار و محتوای خود را بیش از هر زمان دیگر نسبت به مسائل و پدیده‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه به روز کند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تاکید کرد: نمی‌توان صرفاً به سخن خوب اکتفا کرد بلکه باید حرف با عمل همراه باشد و به عملکرد و راهبردی بودن اقدامات نیز توجه ویژه‌ای داشت زیرا جامعه فقط با حرف خوب اصلاح نمی‌شود و نیاز است در مقام عمل خوب اقدام شود.

موسوی با بیان اینکه در برخی از موارد جای منکر و معروف عوض شده است، گفت: فعالان عرصه مطالبه‌گری و امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند در قدم اول به تبیین معاریف و منکرات بپردازند و به صورت تخصصی منکرات عمده استان را شناسایی و احصا کنند و در قدم بعدی منکرات محوری هر قشر و صنف را مشخص کنند.

وی افزود: اگر به دنبال کارایی و تأثیر بیشتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هستیم، نیاز است افراد فعال و تأثیر گذار در هر صنفی را شناسایی و جذب کنیم و با استفاده از ظرفیت این افراد برای هر صنف و قشری از جامعه برنامه و اقدام عملیاتی مشخصی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر آموزشگاه همگانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: سیاست دستگاه قضائی حمایت از آمرین به معروف است اما برای مطالبه گری باید با شناخت و آگاهی بر مدار قانون حرکت کرد و توجه ویژه ای به رعایت مرز انتقاد و تخریب داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.