پیاده‌روی اربعین در استان مرکزی برگزار نمی‌شود

استاندار مرکزی گفت: آئین پیاده روی اربعین حسینی به دلیل شیوع موج سوم ویروس کرونا در این استان برگزار نمی‌شود و در صورت تصویب قرارگاه پدافند زیستی استان، عزاداری اربعین نیز به صورت متمرکز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در یک یا ۲ شهر برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سید علی آقازاده عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: هم‌اکنون شرایط استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرمز و برخی شهرستان‌ها نیز فوق قرمز هستند و از عموم مردم انتظار می‌رود در این شرایط نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساس‌تر باشند.

وی ادامه داد: آئین پیاده‌روی اربعین حسینی امسال به هیچ عنوان در استان برگزار نمی‌شود و در خصوص برگزاری آئین عزاداری این ایام به صورت متمرکز در یک یا ۲ شهرستان و اقامه نماز جمعه در شهرهای استان نیز تا آخر هفته در ستاد مقابله با کرونا استان تصمیم‌گیری می‌شود.

استاندار مرکزی اظهار داشت: شرایط نامطلوب استان در خصوص شیوع کرونا به دلیل تعطیلات سه هفته گذشته، سفرها و برگزاری آیین‌های عزاداری است که باعث شده شمار مبتلایان در استان به ۲۰۰ مورد و شمار فوتی ها نیز به هشت تا ۹ نفر برسد.

آقازاده اضافه کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد هیات‌های مذهبی استان و شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را در برگزاری عزاداری دهه نخست محرم رعایت کردند اما ۲۰ درصد باعث بروز مشکلات امروز کشور و استان شده‌اند.

وی بیان کرد: برخی از مصلی‌های محل برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان از شرایط مطلوب برخوردار نیستند و به همین دلیل امکان تعطیلی نماز جمعه برخی شهرهای استان در هفته‌های آینده وجود دارد.

استاندار مرکزی افزود: بسیاری از نهادهای اجرایی استان به صورت جزیره‌ای و بی‌برنامه فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند که این مهم نه تنها نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد بلکه در برخی شرایط مشکل‌ساز هم خواهد بود، بنابراین مسائل فرهنگی استان باید در شورای فرهنگ عمومی فهرست بندی و بر اساس اولویت با دستگاه‌ها ابلاغ شود.

شورای فرهنگی استان مرکزی ماهانه یک بار در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.