وضعیت بازار تاریخی اراک بحرانی است/ کمیته مدیریت بحران تشکیل شود

عضو کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: در بازدید امروز از بازار اراک چیزی جز بحران و فاجعه دیده نشد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علیرضا مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، در خصوص بازدید امروز اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر از بازار تاریخی اراک اظهار کرد: امروز اعضا تمام بازار اراک از میدان ارگ تا بازارچه امیرکبیر و حتی بام بازار را مورد بازدید قرار دادند و کلیه مشکلات و چالش‌های موجود احصا شد.

وی با تاکید بر اینکه وضع بازار وخیم و بحرانی است، تصریح کرد: بازار اراک به لحاظ فرهنگی، ساختاری، فیزیکی، مرمت، نظارت و نگهداری دارای شرایط بحرانی است و باید متولی واحد و حاذقی برای آن تعریف شود.

مرادی تصریح کرد: مشکلات بغرنج کنونی بازار اراک به نوعی است که فرصت جهانی شدن آن را از دست خواهیم داد، شرایط امروز بازار حاصل سوءمدیریت‌هاست و خرابی‌های امروز و مشکلات را نمی‌توان با اعتبارات قطره چکانی رفع کرد. بازار در حال از رفتن است و باید تمهیدات موثری برای آن در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه بازار تاریخی اراک سرمایه اراک به شمار می‌رود، عنوان کرد: هیچ یک از سراهای این بازار امروز شاداب، زنده و پویا نیست و حداقل شرایط را در اختیار ندارند و حتی در آستانه ریزش است، اما هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نمی‌گیرد حتی مرمت‌های صورت گرفته با نامرغوب‌ترین مواد و بدون نظارت بر روند کار انجام شده است که نه تنها مشکلی را رفع نکرده بلکه فاجعه‌آفرین شده است.

این عضو شورای شهر اراک تاکید کرد: شرایط بازار تاریخی اراک به نحوی است که وضعیت آن قطعا در صحن علنی شورای شهر اراک بررسی خواهد شد و لازم است مسئولان امر در خصوص این وضعیت پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: همه حوزه‌ها و متولیان به شکلی در پی فرار ار مسئولیت‌پذیری هستند و متولیان دیگر را متهم به کم‌کاری می‌کنند، اداره کل اوقاف باید مسئولانه پاسخگوی سهم متعلقه خود در آبادانی و نگهداری بازار باشد و با بهانه‌های غیر قابل قبول کار را رها نکند، اداره کل میراث فرهنگی که یکی از متولیان اصلی است باید محوریت کار را بپذیرد و متولی معین برای پیگیری امور بازار به مبادی ذیربط معرفی کند، از طرفی معضلات فرهنگی بازار و ناهنجاری‌های رفتاری بعضی از کسبه بحث مفصلی است که کمیسیون فرهنگی شورای شهر در دستور کار قرار داده‌ است.

مرادی پیشنهاد کرد که با توجه به وضعیت بازار اراک کمیته‌ای متشکل از استانداری مرکزی، فرمانداری و شهرداری اراک، هیات امنای بازار و سمن‌ها تشکیل شود تا جهت مدیریت بحران کنونی به شکلی عملی تصمیم‌سازی کنند تا بتوان بازگشت به اوج بازار اراک را مجددا رقم زد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.