انتقاد نماینده محلات و دلیجان به عضویت ایران در FATF

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ایران به معاهده FATF موجب خود تحریمی برای کشور می شود و این موضوع باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پیوستن به معاهده FATF باعث خود تحریمی کشور می شود و کمک به گروه های مقاومت غیر ممکن خواهد شد.

وی افزود: ممکن است کشورهای زیادی به این معاهده پیوسته باشند ولی غربی ها از این معاهده به صورت دوگانه استفاده می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: پیوستن ایران به این معاهده باعث می شود تا امکان فشارهای بیشتر غربی ها به کشور فراهم شود.

سلیمی با بیان اینکه این معاهده ممکن است منافعی نیز به همراه داشته باشد، افزود: باید این مساله به مجلس ارجاع داده شود تا به صورت کارشناسی در خانه ملت بررسی و با در نظر گرفتن همه جوانب مورد تصویب قرار گیرد.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای عالی امنیت ملی باید در مورد این مساله اظهار نظر کند چون مساله بسیار مهمی است و بحث امنیت کشور مطرح است.

سلیمی افزود: با تصویب این معاهده امکان دسترسی به اطلاعات مالی افراد، برای کشورهای غربی و سازمان های جاسوسی آن ها فراهم می شود و این مساله جنبه امنیتی دارد بنابراین باید شورای عالی امنیت ملی کشور در این مساله ورود کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.