مدیرکل محیط زیست استان مرکزی: آلودگی در هوای اراک فراتر از استاندارد و ناسالم است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ روز آلودگی و هوای ناسالم را سپری کرده و این در حالی است که این شهر در سال گذشته تنها ۳۷ روز ناسالم داشته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به اینکه هوای اراک امروز نیز در شرایط ناسالم قرار دارد اظهار داشت: براساس اعلام مرکز پایش وکنترل کیفیت هوای اراک میزان غلظت‌ ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوای اراک در صبح امروز به ۴۴ میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر شرایط هشدار است.

وی افزود: با توجه به استاندارها کیفیت هوا براساس شاخص‌های استاندارد باید عدد ۱۰۰ باشد و فراتر رفتن این عدد بیانگر ناسالم بودن و کاهش کیفیت هوا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: میانگین غلظت ۲۴ ساعت این آلاینده در اراک ۵۱ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شده که وضعیت هوای برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

ابراهیمی‌کارنامی بیان داشت: آلودگی هوای اراک طبق آمار و مستندات مرکز پایش در طول هفته گذشته شاخص کیفیت هوای این شهر برای همه افراد حساس و تمام گروههای انسانی در شرایط ناسالم قرار داشته و پس از یک روز سالم هم‌چنان هوا اراک آلوده و ناسالم گزارش شده است.

وی ادامه داد: این شهر سیزدهمین روز متوالی آلودگی هوا و وضعیت ناسالم را سپری می‌کند و ریزگردهای موجود در هوای اراک در این روزها منشا داخلی داشته و ناشی از گرد و غبار در مناطق بیابانی مرکزی ایران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به کیفیت نامناسب و وضعیت ناسالم هوا از شهروندان درخواست می‌شود به جز موارد ضروری از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.