تارنماها روزنه ای تازه برای اعمال خشونت

تارنماها روزنه ای تازه برای اعمال خشونت یکی از عنوان های شماره ۶۶۱ هفته نامه راوی است که به دستاوردهای عصر ارتباطات و اطلاعات پرداخته است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، خشونت آنلاین مشکلی است که در ایران و در قالب ناهنجاری اجتماعی جدی گرفته نمی شود و فضای گسترده سایبری که امروزه در اختیار مردم قرار گرفته آنها را در معرض خطرهای جدید قرارداده که اینترنت هم از این قاعده جدا نیست.
خشونت سفید یا خشونت اینترنتی شامل مصداق های آزار و اذیت، کلاهبرداری، تهدید و غیره است که در فضای مجازی علیه افراد به خصوص بانوان رخ می دهد و مرور مختصر خبرها نشان می دهد مواردی شامل باج خواهی، تهدید به بی آبرویی با انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی، رد یابی، آزار مداوم، متلک گویی، درخواست رابطه جنسی، کلاهبرداری و بسیاری از مصادیق دیگری که همه تحت عنوان حشونت آنلاین، سفید و اینترنتی شناخته می شوند.
آخرین آمارها حاکی از آن است که ضریب نفوذ اینترنت در ایران حدود ۷۵ درصد است که در سال های اخیر به دلیل فراگیر شدن گوشی های هوشمند این مقدار افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر تعداد زیادی از کاربران اینترنت عضو شبکه های اجتماعی تلفن همراه هستند به گونه ای که فقط چهار میلیون ایرانی در عضو فعال شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند.
با افزایش اطلاعات و ارتباطات اجتماعی امید افراد بالا رفته و زمینه مشارکت و آموزش را فراهم کرده است اما از سوی دیگر خشم کنشگران در فضای سایبری خشونت های زبانی، جنسی، عاطفی و روانی نسبت به قشر آسیب پذیرتر جامعه را ایجاد کرده است.
در زمینه استفاده از فضای مجازی در مرحله آزمون و خطا هستیم که در آینده کاربران این ابزارها به این نتیجه می رسند که چه طور باید از آنها استفاده کرد و تجربه نشان داده برای رفع مشکل خشونت اینترنتی قطع و محدود کردن این ابزارها تاثیری نداشته بلکه باید به دنبال اقدامات مناسب تری برای فرهنگ سازی بود.
پاسخ دندان شکن به کرشمه حقه بازانه بی بی سی، هدیه شوم سعودی ها به دختر و پسرهای ایرانی، گسترش روز افزون اعتیاد زنان و کمبود مراکز ترک اعتیاد در استان مرکزی، موافقت با افزایش ۱۴ درصدی کلیه مستمری ها و اجرای نمایش ایستاده چو کوه با شکوه در اراک از دیگر عنوان های خبری هفته نامه راوی است.
هفته راوی با مشی سیاسی، فرهنگی، احتماعی و اقتصادی با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی حسین مهدوی منتشر می شود.
۵۱نشریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.