افتتاح دو دانشکده و یک آزمایشگاه جدید در دانشگاه آزاد اراک

ساختمان جدید دانشکده‌های فنی مهندسی و داروسازی و همچنین ساختمان آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک صبح امروز با حضور دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و هیات همراه افتتاح شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار سرویس دانشگاهی ایسنا، متراژ زیربنای ساختمان جدید دانشکده فنی و مهندسی۶۲۰۰ متر مربع است این ساختمان ۴ طبقه دارای ۳۴ کلاس، ۱۹ اتاق اداری و ۸ کارگاه است.

همچنین متراژ زیربنای دانشکده داروسازی ۶۲۰۰ متر مربع بوده و این ساختمان ۴ طبقه دارای ۷ کلاس، ۲۷ اتاق اداری و ۱۹ آزمایشگاه است.

ساختمان آزمایشگاه‌ها نیز دارای ۳۸۷۴ متر مربع بوده و این ساختمان ۵ طبقه دارای ۳۶ آزمایشگاه و ۴ اتاق اداری است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مراسم کلنگ ‌زنی شهرک فناوری آزاد (شفا)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز توسط میرزاده انجام شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم بازدید از واحدهای دانشگاه آزاد در استانهای مختلف گفت: در آزمایشگاه‌هایی که امروز افتتاح شد تجهیزات خوبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارد. تاکنون فعالیت ۱۵ طرح شفا آغاز شده و تا پایان سال همه ۳۱ استان مجهز به این شهرک ها خواهند شد.

وی با تاکید بر این که توسعه کمی مد نظر دانشگاه آزاد نیست، گفت: دانشگاه آزاد دارای یک میلیون و ۶۲۰ هزار دانشجو است که بیش از ۳۰٫۴ آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

میرزاده در ادامه با بیان این که تاکید دانشگاه آزاد روی توسعه تحصیلات تکمیلی است، افزود: قرار است میزان وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه تا پایان برنامه ششم به ۶۰ درصد برسد.

وی از وجود ۸۱۲ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: اکثر این شرکت‌ها متعلق به فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه است. البته دانشگاه آزاد تعامل خود را با این شرکت‌ها حفظ کرده و به آنها در جهت ارتقاء و توسعه با ارائه وام‌های ارزان‌قیمت، برگزاری کارگاه‌های مختلف و غیره همکاری می‌کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از انعقاد قراردادی بین این دانشگاه و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: قرارداد مذکور یکسال گذشته امضاء شده و در حال پیگیری است و شکل‌گیری شهرک‌ شفاء نمونه عینی اجرای تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد و وزارت صنعت است.

میرزاده در ادامه در مورد رتبه دانشگاه آزاد بین دانشگاه‌های جهان توضیح داد: از نظر رتبه‌بندی ESI، رتبه دانشگاه آزاد از نظر تولیدات علمی، ۱۸۷ بوده و این دانشگاه جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان است.

وی افزود: البته این میزان تولید علمی تنها برای ۱۰ درصد واحدهای دانشگاه آزاد است و بسیاری از واحدهای این دانشگاه که در سطوح کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرند مقاله تولید نمی‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.