آماده‌سازی ۱۳۰ مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام والمسلمین نعمت‌الله سرلکیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بر اساس تصمیمات أتخاذ شده در ستاد اعتکاف استان، این مراسم پر فیض در ۱۳۰ مسجد شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام از علاقه‌مندان به حضور در مراسم اعتکاف از امروز آغاز و تا قبل از اذان صبح ۱۳ رجب مصادف با سوم خرداد‌ماه ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مراسم اعتکاف از صبح روز ۱۳ رجب با اقامه نماز جماعت صبح آغاز خواهد شد، اظهار داشت: برگزاری مراسم جشن میلاد امام علی(ع) و برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب (س) از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت این ایام است.

سرلکیان ادامه داد: اعتکاف سکنی گزیدن در مسجد برای فاصله گرفتن از دل‌مشغولی‌ها و اشتغالات دنیوی و فقط پرداختن به عبادت و راز و نیاز با معبود الهی است که خوشبختانه هر ساله مورد استقبال با شکوه جوانان قرار می‌گیرد.

وی گفت: اعتکاف علاوه بر اینکه داراى ثواب عظیم است، اثر عمیقى در تصفیه روح مى‌گذارد، انسان را متوجه پروردگار کرده و موجب توجه مخصوص به معنویات و عالم آخرت مى‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در اعتکاف دورى از مسائل دنیا و مادیات و زندگى حیوانى و امور شهوانى محقق مى‌شود و انسان ارتباط خود را با مظاهر و علایق دنیوى قطع و در مقابل ارتباطش را با خدا بهتر و بیشتر مى‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.