فرجی: فرصت سازی و توانمندی زنان استان مرکزی دو راهبرد محوری است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، زهرا فرجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاست دولت تدبیر و امید ظرفیت سازی برای زنان در بسط فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و در این راستا اقدامات موثری در سال گذشته انجام شده است.
وی توضیح داد: فعال سازی پایگاه های محله ای بانوان با استفاده از فضای مدارس در ساعات تعطیل با هدف ارتقاء آگاهی عمومی و تخصصی زنان حاشیه شهرها با مشارکت ۱۱ دستگاه اجرایی و شهرداری ، آغاز طرح خانه های امن در حمایت از زنان آسیب دیده و در معرض آسیب استان، پیگیری و اخذ تسهیلات کارآفرینی برای ۳۰ زن کارآفرین استان و حمایت از صندوق های خرد روستایی از جمله اقدامات سال گذشته در راستای فرصت سازی و توانمندی زنان استان بوده است.
مشاور امور زنان و خانواده استاندار مرکزی بیان کرد: تدوین سند جامع بهبود و ارتقاء وضعیت زنان استان، راه اندازی بانک اطلاعاتی زنان، اجرای طرح امکان سنجی شاخص های فرهنگی و اجتماعی زنان و توانمند سازی زنان روستایی با بسته خدمتی آموزشی و مشاوره ای و حمایت های حرفه ای از دیگر راهبردهای اجرا شده در استان در سال گذشته بوده است.
فرجی عنوان کرد: پیگیری بازسازی بیمارستان تخصصی زنان و زایمان طالقانی اراک، غربالگری سرطان سینه یکهزار زن شاغل استان مرکزی و اجرای طرح های مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های پارسال در حوزه زنان و خانواده بوده است.
وی گفت: طرح توانمند سازی زنان در ۱۷ گروه مخاطب با برگزاری ۱۶۲ کارگاه آموزشی و حضور ۱۲ هزار و ۸۰۰ زن از دیگر را هبردها اجرای شده در استان در مسیر سیاست های دولت در استان بوده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی الزام دستگاه های اجرایی استان به چهار ساعت ورزش بانوان شاغل در هفته به دلیل پائین بودن شاخص های سلامت زنان را از دیگر برنامه های موفق پارسال عنوان کرد.
فرجی اظهار کرد: هشت کمیته تخصصی گارگروه زنان و خانواده استان مرکزی در سال گذشته مساله شناسی تخصصی زنان استان را انجام داده اند و طرح های توسعه فضاهای ورزشی و پارک های بانوان در تمامی شهرستان های استان، هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد ، تقویت امور مدیریتی و تربیت مدیران زن ، شناسایی ۷۳ دختر نخبه و ۶۴ زن برتر، پیشنهادهاتی سازنده در بهبود روابط اجتماعی و اقتصادی و تکمیل زنجیره های کاریابی و امور فرهنگی و علمی از دستاوردهای آن بوده است.
از یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸ هزار و ۳۶۸ نفر معادل ۴۹ و چهار دهم درصد زن هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.