برگزاری اولین گردهمایی دانشجویان شاهد انشگاه آزاد اسلامی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در این گردهمایی گفت: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نماد زنده نگه داشتن دین در دنیای مدرن و یاد آور احیای اخلاق و معنویت در حوزه فردی و اجتماعی هستند و ملت ایران به خصوص جوانان به خوبی می دانند که اقتدار و صلابت کشور به برکت خون شهدا بدست آمده است.
علیرضا نظام آبادی اظهار داشت: میهن اسلامی در زمان جنگ تحمیلی حتی برای تهیه سیم خاردار با مشکلات بسیاری روبه رو بود اما امروز پس از گذشت کمتر از ۳۰ سال به قدرت منطقه تبدیل شده و این مهم مرهون جانفشانی شهدا، جانبازان و رزمندگان میهن اسلامی در طول دفاع مقدس است.
وی همچنین با بیان جایگاه کنونی کشور در علم و فناوری اظهار داشت: کسب این جایگاه مرهون رشادت های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس می باشد و باید دانشجویان شاهد و ایثارگر با همت بیشتر و سخت کوشی فراوان ادامه دهنده راه پدران خود در عرصه های علمی و پژوهشی باشند تادر تمامی جنگ های پیش رو اعم از جنگ علمی، شبیخون های فرهنگی و…کما فی السابق پیروز باشیم.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ترم جاری نزدیک به ۱۴۵۸ دانشجو شاهد و ایثارگر دارد که در مقاطع مختلف در واحد اراک مشغول به تحصیل هستند.
نظام آبادی بیان کرد: سعی و تلاش همکاران ما در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک هموار کردن راه تحصیل و پژوهش برای دانشجویان شاهد و ایثارگر در مجرای های قانونی است.
وی به ضرورت پژوهش در حوزه شهید و شهادت نیز اشاره و اضافه کرد: جای خالی طرح های پژوهشی در حوزه شهید و شهادت در بین پژوهش های دانشگاهی حس می شود و اساتید و دانشجویان می بایست در حوزه پژوهش های مربوط به این حوزه اقدامات مناسبی انجام دهند.
رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با اشاره به دیدار اخیر رؤسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب با تاکید بر وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها، نگاه ویژه ای نسبت به این دانشجویان داشتند و به مسئولین دانشگاه های سراسر کشور خاطر نشان کردند محیط دانشگاه باید بیشتر در اختیار دلسوزان نظام و انقلاب اسلامی قرار گیرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های کشور با تلاش و همت فراوان بیش از ۱۰ درصد نخبگان علمی کشور را به خود اختصاص داده اند که این نشان از پشتکار و همت والای این عزیزان برای تحصیل در علوم مختلف است.
حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: در مجموع ۴۸۳۱ دانشجو شاهد و ایثارگر استان مرکزی که در دانشگاه های مختلف استان و مؤسسات غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند،۳۲۱۲ دانشجو در مجموعه دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی تحصیل می کنند.
مدیرکل امور ایثارگران و شاهد دانشگاه آزاد اسلامی نیز این دانشگاه را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان معرفی کرد و گفت: در دانشگاه های آزاد اسلامی سراسر کشور نزدیک به صد و بیست هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر به تحصیل مشغولند و بیش از دویست هزار دانشجو شاهد و ایثارگر هم از تسهیلات حمایتی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می کنند.
سیدمحمدتقی طباطبایی از تشکیل کانون های معتمدین معین خبر داد و افزود: این کانون ها با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های آزاد اسلامی کشور تشکیل خواهد شد.
وی ادامه داد: تلاش امور ایثارگران و شاهد دانشگاه آزاد اسلامی بر آن است با برپایی مسابقه ای تحت عنوان نقش مردمی در جنگ تحمیلی، گوشه ای از رشادت ها و جان فشانی های قشر های مختلف مردم را در دوران دفاع مقدس گردآوری کند و ان شا الله آغاز این مسابقه و گردهمایی مقاله ها از استان مرکزی خواهد بود.
از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که در مسابقات قرآنی دانشجویان شاهد و ایثار کشور حائز رتبه شده بودند با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.
مدیرکل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاداسلامی در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، به همراه اعضای هیأت رییسه و مدیران واحد و رییس و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه حاضر شدند و با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌ گل به مقام شامخ شهدای جاویدالاثر ادای احترام کردند و یاد و خاطره قهرمانان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.