رجایی : در صنعت تولید مرغ باید به ثبات در قیمت و بازار برسیم

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه باید بتوانیم در صنعت تولید مرغ ثبات در قیمت و ثبات در بازار را داشته باشیم گفت: شیوه‌ای که تا به امروز در تامین ارز نهاده‌های تولید مرغداری‌ها استفاده می‌شده شیوه مناسبی نبوده است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، عباس رجایی در جمع خبرنگاران گفت:‌ در سال جاری قصد داریم ۲۵ درصد از حساب صندوق توسعه ملی را وارد بخش کشاورزی کنیم که اگر این مهم تحقق یابد سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه کشاورزی صورت خواهد پذیرفت.

طبق قانون افزایش بهره‌وری که در بخش کشاورزی مصوب است باید مجموعه موضوعات مربوط به حوزه تشکل‌های بخش کشاورزی به تشکل‌ها برگردد و دولت عملا ناظر بر اجرای کارهای آن‌ها باشد تا بتوان یک مدل اقتصادی شفاف از تولید، عرضه و مصرف داشته باشیم.

رییس کمیسون کشاورزی مجلس بیان کرد: با توجه به سیاست های کلی که در حوزه کشاورزی وجود دارد باید در سال ۱۴۰۴که پایان سند چشم انداز است سرانه مصرف پروتتین در کشور حداقل ۶۰ گرم در روز باشد که با این نگاه مرغداران کشور بایستی شرایط را برای تولید تقریبا بین دو تا سه برابر آن چیزی که امروز مطرح است آماده کنند و به همین منظور خوشبختانه شرایط استفاده از سرمایه های صندوق توسعه ملی فراهم است.

رجایی عنوان کرد:‌ طی دو سال گذشته حداقل ۱۰ درصد و برای سال جاری بناست که حداقل ۲۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به کشاورزی اختصاص پیدا کند که البته هنوز این ۲۵ درصد در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده ولی امیدوارهستیم که نهایی شود.

وی اضافه کرد: با اختصاص پیدا کردن ۲۵ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی سرمایه این بخش افزایش پیدا خواهد کرد و بخش عمده آن‌هم به بخش مرغ و تخم مرغ اختصاص پیدا خواهد کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا باید به تشکل‌ها اجازه داد تا بتوانند قابلیت ورود به بازار نهاده ها را داشته باشند و واردات و توزیع نهاده را خود بر عهده بگیرند که با انجام این کار واسطه گری از بین خواهد رفت و روی قیمت مرغ نیز تاثیر خواهد گذاشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.