کمبود رادیولوژیست در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حسن طاهر احمدی به مناسبت ۱۷ آبانماه، روز رادیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اشاره به کمبودهای موجود در این حیطه در استان مرکزی اظهار کرد: شرایط استان مرکزی در بحث سی‌تی‌اسکن شرایط قابل قبولی است، چرا که دو دستگاه در بیمارستان ولیعصر(عج) و یک دستگاه در بیمارستان امیرالمومنین(ع) در حال کار است.

وی با اشاره به اینکه در دلیجان، خمین و ساوه نیز دستگاه سی‌تی‌اسکن وجود دارد، افزود: در بخش دولتی دستگاه مورد نیاز برای ماموگرافی و سی‌تی‌اسکن برای تشخیص سرطان در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک فعال است.

طاهراحمدی با بیان اینکه یک دستگاه ام‌آر‌آی نیز وجود دارد که مربوط به ۱۵ سال پیش است و مسلما در صورت خراب شدن آن عملا کاری نمی‌توان در استان از پیش برد، گفت: علیرغم همه کمبودها، روی هم رفته وضعیت استان در حوزه امکانات رادیولوژی قابل قبول است و مسلما برای افزایش تعداد دستگاه‌ها البته در بخش دولتی تلاش و رایزنی انجام خواهد شد، چراکه از نظر تجهیزات رادیولوژی در بخش خصوصی مشکلی در استان وجود ندارد.

وی مهمترین چالش در این حوزه را کمبود رادیولوژیست دانست و گفت: در حال حاضر در کل استان چیزی در حدود هفت رادیولوژیست در بخش دولتی فعال هستند، اما مسلما این تعداد نیرو کفایت حجم نیاز استان و تعداد مراجعه را نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی اراک با بیان اینکه کمبود رادیولوژیست یک مشکل کشوری است، تصریح کرد: دانشگاه درخواست‌های لازم برای جذب هفت تا هشت رادیولوژیست را ارائه داده است، اما هنوز این نیاز تامین نشده و به نظر می‌رسد در راستای تامین این نیاز دو تا سه رادیولوژیست به استان اختصاص یابد.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: قطعا وجود مشکلات در مرکز استان به این معناست که در شهرستان‌ها نیز مشکلات شدت بیشتری دارد، اما در تلاش هستیم که نیاز مردم به رادیولوژی را از طریق بخش دولتی رفع کنیم، چراکه در بخش آزاد و خصوصی در این حوزه کمبودی را در استان شاهد نیستیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.