حجت الاسلام تاج آبادی: تقویت دینی جوانان به منظور نهادینه کردن نهضت عاشورا

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، یکی از روحانیون برجسته استان مرکزی در همایش “احلی من العسل” در جمع دانش آموزان پسر  ناحیه دو کلانشهر اراک افزود: جوانان بهترین سربازان رهبر انقلاب هستند، تنها محبت داشتن به انقلاب کافی نیست و باید به تقویت دینی اهمیت دهند.

وی بیان کرد: دست زدن به دامان لطف خداوند و معصومین(علیهم السلام) یکی دیگر از عوامل مهم تقویت ایمان است که نباید از این مهم غافل شویم. در این مسیر باید با حضور قلب و از روی واقعیت و در حالی که خود را واقعاً فقیر و دست خالی بدانیم به سوی حق تعالی حرکت نماییم و خطاب به خداوند بگوییم«ما از تو به غیر تو تمنایی نداریم!» زیرا اگر رابطه ما و خدای مهربان محکم باشد، خداوند بزرگ نیز رابطه ما را با سایر مخلوقات، اصلاح خواهد کرد.

حجت الاسلام تاج آبادی ادامه داد: برای تقویت ایمان به خدا، لازم است مطالعاتمان را در اسرار آفرینش گسترش دهیم؛ مثلا برای ایمان بیشتر به قرآن مجید باید در آیات زیبای این کتاب آسمانی تفکر و اندیشه افزون‏تری نماییم و برای تقویت ایمان به هر چیزی، مطالعه پیرامون آن چیز راهکار مؤثری است.

این روحانی برجسته اراک در ادامه به درس‌های قیام عاشورا پرداخت و اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود به مسلمانان درس ایستادگی، مقاومت عزت نفس اتکای الی‌الله دادند؛ از این رو جوامع مسلمان با تکیه بر آرمان‌ها و اهداف نهفته در این قیام خونین به تمامی خواسته‌های خود دست یافته اند.

وی با بیان اینکه تمامی آحاد مردم باید نسبت به عملی نمودن پیام عاشورا تلاش کنند، اضافه کرد: برپایی مجالس اباعبدالله(ع) مهم‌ترین راهکاری است که می‌توان در راستای حفظ شعائر دینی از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام تاج آبادی ابراز داشت: ابعاد زندگی امام حسین (ع) برای همه درس های با عظمتی دارد و باید تلاش شود از نهضت کربلا و عاشورا حکیمانه تر، عزت مندانه تر، تاثیرگذارتر و ماندگار تر بهره برداری کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.