آسیب‌های دستگاه‌های اجرایی براساس ضوابط ستاد امر به معروف شناسایی شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمود زمانی‌قمی پیش‌از ظهر دیروز در همایش امر به معروف‌و نهی از منکر اظهار داشت: واقعه غدیرخم اتفاق افتاد تا حکومت اسلامی به دست امیرالمومنین(ع) ادامه یابد اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: زمانی که مردم به سراغ امام علی(ع) رفتند تا وی خلافت را بپذیرد وی دست روی یکی از منکرات جامعه گذاشت و با این حرکت تمام سازوکارهای قبلی برای تاسیس حکومت دینی را به چالش کشید و در خطبه‌ها و شیوه‌های حکومت داری بر این عنصر تاکید کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در زمان امام حسن مجتبی(ع) کار به پیمان سازش رسید اما در این عهدنامه نیز تاکید شد که ای معاویه من تو را به عنوان امیر نخواهم شناخت چراکه حکومت معاویه دینی نیست و تنها برای آن صلح را پذیرفتم که نظم حفظ شود اما حکومتت مبنای دینی ندارد.

زمانی‌قمی بیان داشت:  سیدالشهداء مسئله را اعیان بیان کرد و گفت حکومت یزید دینی نیست و همه برای جلوگیری از این انحراف باید متحد شوند تا جایی که سیدالشهداء(ع) جانش را در این راه فدا کرد.

وی ادامه داد: تفاسیر گوناگونی از نهضت امام حسین(ع) وجود دارد که یکی از آنها این است که امام حسین(ع) مجبور بوده این انتخاب را انجام دهد و از قبل نسبت به این موضوع آگاهی داشته است.

استاندار مرکزی با اشاره به دیدگاه‌های دیگر گفت: دیدگاه دیگر این است که امام حسین(ع) رهبری بزرگ است که برای تکمیل و تبیین رسالت پیامبر(ص) به پا خواسته و جامعه را نیز معصوم اداره می‌کند و خطا ندارد.

زمانی‌قمی افزود: دیدگاه سوم هم می‌گوید که امام حسین(ع) فقط برای شهادت و برداشتن آخرین حجاب بین خودش و خدا حرکت کرد و دیدگاه دیگر این است که امام حسین(ع) برای تشکیل حکومت دینی قیام کرد و برای به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر وارد جنگ شد.

وی افزود: حرکت، شهادت و مقابله امام حسین(ع) با یزیدیان تاثیر عمیقی بر جا گذاشت که حتی علمای مذاهب غیر شیعه نیز به آن اذعان دارند، این نهضت به قدری عظمت دارد که کسانی که خارج از حوزه اعتقادات ما هستند به این عظمت اشاره می‌کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امام حسین(ع) عنصر حس مسئولیت را برای ما به ارمغان گذاشت و امروز باید همه احساس مسئولیت داشته باشیم، امروز امر به معروف‌و نهی از منکر تنها برای یک گروه ویژه نیست و باید ابزار ارتقاء دین اسلام باشد.

زمانی‌قمی خاطرنشان کرد: فهرستی از آسیب‌ها در حوزه اجرای و ارکان دیگر قانون امر به معروف و نهی از منکر تهیه شود و همه باید در میدان حضور داشته باشند، همه دستگاه‎های عضو ستاد و خارج از آن موظف به اجرای این قانون هستند.

وی بیان کرد: بازار امر به معروف و نهی از منکر باید همیشه رونق داشته باشد و اجرای آن را محدود به زمانی و ایام خاص ندانیم، شیوه‌های نظارت باید ارتقاء یابد و از شیوه‌های نو بهره گیریم، احساس مسئولیت باید در لایه‌های اجتماعی گسترش یابد.

استاندار مرکزی افزود: امروز اکثریت جهان اسلام خاموش و اقلیت تندروی آن در حال ترسیم چهره بد از دین هستند، ای کاش عالمان کشورهای مسلمان بیدار بودند و احساس مسئولیت می‌کردند تا به این نقطه نمی‌رسیدیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.