برگزاری همایش نهضت من زنده ام در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، در این همایش که جمعی از مردم و مسئولان اجرایی حضور داشتند، خاطرات اسارت معصومه آبادزاده از زنان اسیر دوران دفاع مقدس به مناسبت ۲۳ مهرماه سالروز اسارت وی بازگویی شد.
من زنده ام کتابی است که در آن نویسنده به بیان خاطرات خود از دوران کودکی تا پیروزی انقلاب، وقوع جنگ تحمیلی و ماجرای روزهای سخت اسارت در کنار سه زن دیگر ایرانی در زندان های عراق پرداخته است.
در این کتاب نویسنده، شرح مفصلی از رشادت رزمندگان را که اسیر در زندان رژیم بعث عراق بودند به رشته تحریر درآورده است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک در حاشیه برگزاری این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور تداعی ایثارگری این زن مقاوم به نسل جوان، همایش هایی با عنوان نهضت من زنده ام در اراک برگزار شد.
پاسدار محمدرضا رضایی افزود: نشان دادن نقش موثر و غیرتمندانه بانوان و دختران فهیم ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس و تقویت روحیه شجاعت، عفت و ایثار در بین دختران جوان از اهداف این برنامه است.
وی اظهار کرد: تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در موضوع جنگ نرم، ترویج فرهنگ بسیجی و ایجاد بسترهایی دینی و مذهبی برای نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: دشمن با جنگ نرم از یک طرف سعی در رواج بی حجابی، بی عفتی و ابتذال در جامعه با هزینه فراوان و از طرف دیگر تلاش مضاعفی برای نشان دادن زن ایرانی در دنیا به عنوان زن محدود با توانایی کم در عرصه های اجتماع دارد.
سرهنگ رضایی افزود: نبرد امروز در عرصه جهاد فرهنگی است و باید از تمام ظرفیت ها برای نهادینه کردن فرهنگ دینی اسلامی در جامعه استفاده کرد.
معصومه آبادزاده در طول دفاع مقدس چهار سال در اسارت دشمن بعثی بود و در مبادله اسیران به وساطت صلیب سرخ جهانی به ایران بازگشت و هنوز آتش جنگ شعله ور بود و مردم آبادان در تنگناهای بحران های نظامی و سیاسی بودند که با بازگشت به میهن ضمن تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز، در بیمارستان امام خمینی (ره) در مواقع نیاز به مداوا و مراقبت از مجروحان پرداخت.
معصومه آبادزاده سال ۱۳۴۱ در آبادان متولدشد و عضو شورای شهردوره چهارم تهران بود که ۳۳ روز پس از آغاز جنگ عراق علیه ایران در ۲۳ مهرماه ۱۳۵۹ همراه سه زن دیگر به نام های فاطمه ناهیدی، شمسی(مریم) بهرامی و حلیمه آزموده در حال ماموریت هلال احمر، در جاده ماهشهر به آبادان به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.
آن ها ابتدا به اردوگاه مرزی تنومه و سپس به زندان های استخبارات و الرشید و چندی بعد به اردوگاه موصل و الانبار برده و سه سال و شش ماه بعد در تاریخ اول اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ آزاد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.