گزارشی کوتاه از نشست خبری فرمانده انتظامی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، سرهنگ کیومرث عزیزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مرکز پلیس ۱۹۷ اراک افزود: وقوع سرقت در این استان در شش ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش یافته و میزان کشف به وقوع نیز ۸۴ درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: در این مدت هیچ سرقت مسلحانه ای در این استان گزارش نشده و سرقت احشام نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهشنشان می دهد اما کشف احشام سرقتی با ۸۰۳ راس، ۶۶ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: تلاش برای کاهش هر بیشتری سرقت در این استان با اجرای طرح های مختلف ادامه دارد.
سرهنگ عزیزی اظهار کرد: بحث نزاع و درگیری های دسته جمعه در شش ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته که این امر باید آسیب شناسی شود.
وی گفت: در این مدت دو هزار و ۶۶۹ کیلوگرم انواع موادمخدر از سوداگران مرگ در این استان کشف و ضبط شد و یکهزار و ۱۰۰ قاچاقچی و خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر شدند که دستگیری این افراد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ۸۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در نیمه نخست امسال در این استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش یافته است.
سرهنگ عزیزی افزود: افزایش ۴۹ درصدی دستگیری و فراخوان اراذل و اوباش، کشف ۱۲۲ درصد جرایم سایبری، افزایش ۱۰درصدی مشاوره در مراکز و مصالحه ۸۶ درصدی پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره، برگزاری یکهزار و ۵۳۷ کلاس چهره به چهره در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و ادارات و برگزاری ۳۸۰ نشست تخصصی مشترک با سازمان های مختلف، از دیگر توفیقات این نهاد در این مدت بوده است.
وی در خصوص حوادث رانندگی نیز گفت: در شش ماه اول امسال ۵۰ نفر در حوادث رانندگی درون شهری و ۲۲۰ نفر در حوادث رانندگی برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که کشته شدگان حوادث رانندگی برون شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش و حوادث رانندگی برون شهری یک درصد کاهش یافته است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: آمار کشته های ترافیکی در حوادث رانندگی وحشتناک است و بیشتر حوادث رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ می دهد که توجه هر بیشتر رانندگان به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را طلب می کند.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: ۱۲ هزار و ۶۱۲ دستگاه خودرو و ۱۴ هزار و ۱۰۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در نیمه نخست امسال در این استان توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.
وی گفت: در این مدت ۲۴۰ هزار و ۱۳ تماس با مرکز فوریت های پلیس این استان برقرار شده که از این تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۰ تماس منجر به عملیات شده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی در خصوص طرح های ارتقای امنیت اجتماعی نیز گفت: ۸۸ طرح در شش ماه اول امسال در این رابطه به مرحله اجرا درآمده که در این طرح ها ۲۲۷ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شده، ۳۰۰ فقره سرقت کشف، یکهزار و ۴۹۶ نفر در رابطه با اعتیاد و قاچاق موادمخدر و ۲۳۰ سارق دستگیر شده اند.
از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.