گشایش سیزدهمین نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته در محلات

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، این نمایشگاه در محل پایانه های صادراتی محلات در وسعت دو هزار و ۴۰۰ متر مربع در پنج سالن نمایش با طراحی خاص محیطی دایر شده است.
در این نمایشگاه ۱۱۰ غرفه به منظور عرضه و نمایش گل وگیاه ، سالن فروش مستقیم و ادوات کشاورزی و دو سالن عرضه و نمایش صنایع وابسته بر پا شده است.
در این نمایشگاه ۶۰ شرکت تولید کننده گل و گیاه از استانهای اصفهان،قم،تهران،البرز،آذربایجان شرقی وغربی، فارس ،خراسان رضوی و یزد محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مراسم گشایش این نمایشگاه در سالن اجتماعات پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی محلات گفت: سطح گل وگیاه کشور پنج هزار هکتار است که ۲۵ درصد آن متعلق به استان مرکزی است.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی افزود: از یک هزار و ۱۰۰ هکتار مزارع پرورشی گل وگیاه در استان مرکزی ۹۰۰ هکتار آن در شهر گلها – محلات – قرار دارد.
وی بیان کرد: شهرستان محلات یکی از قطب های اصلی تولید و پرورش انواع گل و گیاهان زینتی است که از نظر میزان تولید رتبه دوم و از نظر تنوع تولید رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مردم محلات که در جنوب شرقی استان مرکزی زندگی می کنند، از سالهای دور در پرورش انواع گل پیشقدم بوده اند افزود: یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان محلات سرمایه گذاری در بخش گل وگیاه شده است.
وی گفت: ۴۰ میلیون از جمعیت کشور در استانهای همجوار به راحتی به تولید گل وگیاه محلات دسترسی دارند و تولیدات گل و گیاه این شهرستان در استانهای قم، اصفهان، تهران و لرستان عرضه می شود.
نماینده مردم محلات و دلیجان گفت: هزینه تولید گل وگیاه زیاد است و عرضه گل با قیمت بالا باعث شده سرانه مصرف آن در کشور پایین باشد.
حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: برای افزایش سرانه مصرف گل در کشور باید تبلیغات گسترده ای انجام شود تا فرهنگ استفاده از آن در بین خانواده ها نهادینه شود.
وی اظهارکرد: تولید کنندگان گل وگیاه نیاز به تسهیلات از صندوق توسعه دارند تا بتوانند با افزایش سرمایه در گردش و توسعه تولید در بازار رقابت کنند.
فرماندار محلات نیز در این مراسم به بیان ظرفیت های شهرستان محلات در زمینه گل وگیاه زینتی پرداخت و گفت: محلات یکی از قطبهای مهم تولید سنگ نما و گل وگیاه در کشور است .
سید احمد سجادی افزود: سالانه ۱۷۲ میلیون شاخه گل در محلات تولید و شش میلیون شاخه نیز از این شهرستان به خارج کشور صادر می شود.
وی ادامه داد: تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است .
سجادی گفت: در حال حاضر افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب ۷۰۰ واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات مشغول به کارهستند.
وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه ملی گل و صنایع وابسته در شهرستان محلات بر توسعه تولید و افزایش صادرات این محصول تاثیر به سزایی داشته اشت.
وی اظهارکرد: پرونده نشان جغرافیایی نمایشگاه گل محلات به سوئد ارسال شده و با تمهیدات اندیشیده شده برند این نمایشگاه طی فرایندی در این کشورثبت جهانی خواهد شد.
سجادی گفت: با توجه به اینکه اردیبهشت ماه بهترین فصل برای عرضه گل و گیاه است، از سال آینده این نمایشگاه در این ماه برگزار می شود.
مدیر دبیرخانه نمایشگاه گل وگیاه محلات انیز اظهار کرد: شناساندن محصولات گلخانه ای به مردم و ایجاد درآمد، افزایش فرهنگ استفاده از گل وگیاه، ترویج فرهنگ گل پروری، ترغیب بازدیدکنندگان به نگهداری و پرورش گل و گیاه، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، جذب سرمایه گذاران و کارآفرینی در زمینه گل و گیاه و صنایع وابسته هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه محلات است.
مجتبی ابراهیمی گفت: نمایشگاه تا ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه از کتاب نمایشگاه گل محلات، ثبت لوگو و نام تجاری ثابت برای نمایشگاه گل محلات با عنوان mahallat flora fair به عنوان برند گل محلات رونمایی شد .
معرفی وتجلیل از شش تولید کننده گل وگیاه برتر و پیشرو از دیگر برنامه های مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ملی گل محلات بود.
سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر از سراسر کشور از دوازدهمین جشنواره ونمایشگاه گل وگیاه محلات بازدید کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.