مسئول مطالعه در استان مرکزی در بند نقش ایوان است!

مرکزی دیلی : در حالیکه وضعیت مطالعه در کشور بسیار نگران کننده است دستگاه های متولی مطالعه بیش از پرداختن به فعالیت های زیرساختی و محتوایی به مسائل شکلی می پردازند. براستی هزینه انجام شده در بخش ایجاد کتابخانه هایی که خالی می مانند بنوعی هدر دادن فرصت و منابع ملی نیست؟ چرا باید مطالعه در قالب های نوین با ابزارهای نوین ارائه نشود و بجای روش هایی که جامعه را به مطالعه تشویق کند هنوز به خرید و انبار کردن کتاب بپردازیم؟ براستی که خواجه در بند نقش ایوان است…

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، امین کمالوندی در دومین نشست کتابخوان استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس برنامه افق ۱۴۰۴ سرانه فیزیکی فضای کتابخانه‌های این استان، به ازای هر ۱۰۰ نفر به هشت مترمربع می‌رسد.

وی تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌های روستایی به صورت همزمان در فضای ساختمان‌های در حال استفاده در روستاها و پیگیری و ساخت کتابخانه‌های مرکزی در مراکز شهرستان‌ها از شیوه‌های مهم رسیدن به برنامه افق ۱۴۰۴ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۸۱ کتابخانه نهادی و مشارکتی دایر در سطح استان مرکزی افزون بر یک میلیون جلد کتاب در عناوین مختلف موجود است، ادامه داد: در هر یک از کتابخانه‌های استان از حدود یکصد تا سه هزار جلد کتاب مرجع نگهداری می‌شود که ۶۸ هزار عضو کتابخانه‌های این استان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

کمالوندی با بیان اینکه از نظر محتوای کتاب‌های موجود در کتابخانه سطح استان کمبود آنچنانی وجود ندارد، افزود: در حوزه کتاب‌های کمک درسی همواره محتوای آنها به روز رسانی می‌شود و باید خریداری شوند.

در این نشست کتاب‌های کی پنیر مرا جابجا کرد، روشنای مهتاب، جادوی فکر بزرگ، تکنیک‌های فرزند پروری، روی ماه خدا را ببوس، خبرنگار ژنرال دوگل، مجموعه کامل مهارت‌های زندگی، رشد کودک، اسرار فضانوردان باستان، نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، من او، عرفان حقیقی و عرفان معرفی شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.