پیام استاندار مرکزی به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، در پیام محمود زمانی قمی آمده است: ۱۷ مرداد روز پاسداشت تلاش بی وقفه انسان های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می زنند؛ خبرنگاران از آن رو که حق جو و حق پویند شایسته تکریم و تحسین هستند.
پیام افزوده است: بی شک این روز پاسداشت کسانی است که همواره برای توسعه وطن می کوشند و با کمترین چشم داشت بیشترین خطرها را به جان می خرند و به حرمت قلم سعی در نگاشتن حقیقت و مبارزه با باطل دارند.
استاندار مرکزی افزوده است: عصرکثرت و سرعت تبادل اطلاعات، خبرنگاران امین را به سرمایه ای برای حفظ آگاهی جامعه مبدل کرده است که دانش و تعهد اصلی ترین سرمایه آنان در ایفای رسالتشان در خدمت به مردم است چرا که تحقق جامعه پویا جز به مدد روشنگری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه محقق نخواهد شد.
در این پیام آمده است: استان مرکزی به دلایل مختلف از جمله موقعیت جغرافیایی، مراکز علمی و صنعتی متعدد، نیروی انسانی مستعد و توانمند و سابقه دیرین فرهنگی دارای ظرفیت ها و توانمندی های مختلف است که در این راستا رسانه ها می توانند با برنامه ریزی منسجم این ظرفیت ها را به خوبی منعکس و نقش مهمی در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ایفا کنند.
زمانی قمی در پیام خود خاطرنشان کرده است: این روز که به یاد شهید بزرگوار محمود صارمی روز خبرنگار نام گرفت، یاد آور رشادت های همه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی است، این روز در حقیقت روز پاسداشت کوشش های صادقانه خبرنگاران آزاده ای است که برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند.
در این پیام تصریح شده است: آگاهی بخشی درست و بیان واقعیات به جامعه مسوولیت تاریخی روزنامه نگاران و صاحبان قلم در دنیای خبر را دو چندان می کند .
سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست عوامل جهالت و نفاق، از سوی شورای فرهنگ عمومی و دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
۳۵۱ خبرنگار در ۴۴ نشریه و ۹ پایگاه خبری در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.