برگزاری مراسم روز خبرنگار توسط استانداری مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، مصطفی عرب مدیر کل روابط عمومی استانداری با بیان اهمیت  روزخبرنگار در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی و جایگاه رفیع حرفه خبرنگاری پاسداشت این روز را وظیفه همگان برشمرد و گفت: مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه در استان در روز شنبه  ۱۷ مرداد ماه سالجاری برگزار خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری بر مشارکت خبرنگاران، نهادهای مدنی و اصناف این حوزه در برگزاری مراسم روز خبرنگار و همچنین پیگیری مطالبات و مشکلات این قشر تاکید کرد و افزود: امسال نیز با این عزیزان رایزنی های لازم انجام شده و خواهد شد تا مراسمی در خور شأن و جایگاه آنها برگزار نمائیم.

وی با بیان اینکه تجلیل از پیشکسوتان عرصه قلم و رسانه باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: باید از تجربیات پیشکسوتان این عرصه  بهره گرفت و آئین هایی برای تجلیل و تقدیر از آنها برگزار نمود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری درخواست کرد: مدیران دستگاههای اجرایی استان با برگزاری مراسمی در شان خبرنگاران مرتبط نقش و وظیفه خود در تکریم و حمایت از این قشر زحمت کش و موثر در جامعه را بخوبی ایفاء نمایند و فرمانداران نیز در شهرستانها نسبت به برگزاری مراسم روز خبرنگار اقدام کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری با تاکید بر اینکه باید قدر تلاشگران این عرصه را دانست، افزود: همه باید تلاش کنند تا با رفع موانع و مشکلات، راه را برای ادامه حرکت آنها که همانا اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و در نهایت پیشرفت و توسعه جامعه است باز نمایند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری به بخشی از مهمترین مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: نداشتن امنیت شغلی، مسکن ، بیمه و تشکلهای صنفی از جمله مشکلات خبرنگاران است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

مصطفی عرب با اشاره به فقدان نهاد صنفی برای خبرنگاران، روزنامه نگاران و مطبوعات، تصریح کرد: امید است با راه اندازی خانه مطبوعات بتوان مسائل  و مشکلات و مطالبات این صنف را بهتر دید و آنها را مرتفع نمود .

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با تاکید بر ارتباط موثر و هدفمند بین روابط عمومی ها و نشریات، پیشنهاد کرد: میز مشترک کاری بین این دو مجموعه که مهمترین هدف مشترک آنها بحث اطلاع رسانی است، تشکیل شود.

وی خاطر نشان کرد: روابط عمومی ها باید تعامل موثر و بیشتری با نشریات و خبرنگاران داشته باشند و مطالبات معوق آنها را پیگیری و پرداخت نمایند.

مصطفی عرب بر امر آموزش و توانمندسازی در رسانه ها تاکید کرد و گفت:  باید در جهت ارتقای توان علمی و تخصصی خبرنگاران  و روزنامه نگاران و نهایتاً  ارتقای کیفیت نشریات استان در حوزه های تخصصی دوره های آموزشی برگزار شود.

مدیر کل روابط عمومی استاندری در پایان خاطر نشان کرد: ۱۷ مرداد ماه به پاسداشت شهید محمود صارمی بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده که وجه نامگذاری سالروز شهادت یک خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها یادآور جایگاه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ کشورمان است بلکه می‌تواند به برخی از مشخصه‌های مشترک بین شهید و خبرنگار از جمله خلوص و شجاعت نیز اشاره‌ای داشته باشد.

گفتنی است استفاده از نقطه نظرات خبرنگاران و رسانه ها و تقدیر از نشریات برتر در سال ۱۳۹۳ از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این مراسم است.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. نادر گفت:

    مراسم روز خبرنگار ۱۷ مرداد از ساعت ۲۰ در مجموعه رفاهی آفتاب (پارک کلاله) با حضور اصحاب رسانه و مسئولین استان برگزار می شود.

  1. مرداد ۱۷, ۱۳۹۴

    […] خبر مرتبط : برگزاری مراسم روز خبرنگار توسط استانداری مرکزی […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.