درخواست مردم و مسئولان برای حذف تقاطع حادثه خیز سنجان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، این مسیر یکی از پرحادثه ترین مناطق در استان مرکزی و شهرستان اراک است که به دلیل مشکل های مهندسی تاکنون قربانیان زیادی گرفته است.

یکی از شهروندان منطقه سنجان گفت: وجود کمربندی در ناحیه مسکونی مغایر با استانداردهای شهری است و این امر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند.

زهرا عباسی افزود: ساکنان منطقه سنجان مجبورند روزانه برای تردد در مرکز شهر از این تقاطع پرخطر عبور کنند و این یک چالش بزرگ برای خانواده های ساکن در این منطقه شده است.

وی بیان کرد: مسوولان امر توجهی به حل این مشکل و رفع نقص های موجود در این مسیر ندارند و این مساله باعث بروز حوادث رانندگی مختلف در این منطقه شده است.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: مسیر بلوار کربلا تا میدان بسیج به دلیل قرار گرفتن در کمربندی و تردد زیاد خودرو یکی از مناطق حادثه خیز است که کاهش این حوادث همت و حساسیت مسوولان امر را طلب می کند.

رضا منصوری افزود: در این مسیر هیچ زیرگذر و یا روگذری وجود ندارد و چند مرکز آموزشی مهم شهرستان اراک نیز در این محدوده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مسوولان باید برای حل مشکلات مردم همه تلاش خود را به کار گیرند و رفع نقص این تقاطع حادثه خیز را در اولویت برنامه های شهری قرار دهند.

یکی دیگر از شهروندان منطقه سنجان نیز گفت: چندین سال است که ورودی سنجان به همین شکل باقی مانده و باوجود وعده های زیاد هیچ اقدامی نمی شود و هر روز شاهد حوادث ناگوار در این منطقه هستیم.

سعید احمدی افزود: ورودی سنجان در مسیر شاهراه اصلی شرق به غرب کشور قرار دارد که بستر تردد خودروهای سبک و سنگینی است که از این منطقه اشنایی کاملی ندارند و با رسیدن به این تقاطع دچار حوادث دلخراشی می شوند.

وی توضیح داد: هر از گاهی با اعتراض مردم نیروی انتظامی و مسوولان اجرایی اقدام به گذاشتن مانع در مسیر می کنند که متاسفانه برخی از کسبه منطقه مع با این انسداد لطمه می بینند اقدام به جابه جایی غیرمجاز موانع می کنند.

وی بیان کرد: مساله حذف تقاطع حادثه خیز سنجان باید اساسی حل شود و نیاز به تقاطع غیرهمسطح دارد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در خصوص ورودی سنجان گفت: این منطقه یکی از تقاطع های پرحادثه است که از گذشته تاکنون به این شکل بوده و همواره حوادث ناگواری در این منطقه رخ داده است.

اسماعیل تاج آباد افزود: ورودی سنجان در مسیر شیبداری واقع شده و آشنا نبودن رانندگان مسافر با این منطقه و نبود دید کافی زمنیه بروز حوادث ناگوار را در این منطقه فراهم می سازد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکنون پیگیری های زیادی در این رابطه انجام داده و مقرر شده به زودی یک تقاطع همسطح توسط اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در این مسیر ایجاد شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: این طرح مصوب شده، ردیف بودجه ای آن مشخص است و در سال ۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

تاج آباد گفت: اما تا راه اندازی این تقاطع همسطح، حد فاصل کرهرود تا سنجان توسط شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک در حال تعریض است و زیرسازی عمده این طرح انجام شده است.

وی عنوان کرد: این ورودی تنها برای مردم منطقه سنجان نیست بلکه مردم منطقه قره کهریز شامل روستاهای ضامنجان، گوار، عقیل آباد، گلشن آباد، بن، قاسم آباد، چشمه پهن، گل تپه، ارکوین و شمس آباد نیز برای تردد باید از این مسیر عبور کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این رابطه گفت: ورودی منطقه سنجان یکی از مناطق حادثه خیز در شهرستان اراک است و این مسیر باید رفع نقص و مشکلات مهندسی و فنی آن برطرف شود.

غلامرضا فتح آبادی افزود: امسال در راستای سند ترافیکی استان مرکزی ساماندهی ورودی های شهر در دستور کار قرار گرفت که این امر موجب کاهش ۱۸ درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در ورودی های شهر های استان مرکزی شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این راستا گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۵ حادثه رانندگی در مسیر بلوار کربلا تا میدان بسیج شهرستان اراک به وقوع پیوسته که بر اثر این حوادث شش نفر جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ ابوالفضل امیدی افزود: از مجموع حوادث رخ داده، ۱۰۳ حادثه رانندگی خسارتی، ۳۶ حادثه جرحی و شش حادثه فوتی بوده است.

وی بیان کرد: ورودی سنجان به شکل قوس دار و شیب دار ایجاد شده و این مهم توان دید رانندگان در این مسیر را به شدت کاهش می دهد که این امر موجب حوادث ناگوار می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ایجاد زیرگذر و روگذر در این منطقه نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی دارد که باید مورد توجه جدی مسوولان امر قرار گیرد.

معاون عمرانی استانداری استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مسوولان شهری شهرستان اراک در بعضی از مواقع که تراکم خودروها در این محدوده زیاد است اقدام به مسدود کردن دوربرگردان منطقه سنجان می کنند که این اقدام موجبات نارضایتی بعضی از اهالی و کسبه منطقه سنجان را فراهم می کند.

مهدی زندیه وکیلی افزود: ورودی اصلی منطقه سنجان یک کیلومتر بالاتر از این بریدگی است اما اهالی این منطقه به اینکه باید مسافت بیشتری را طی کنند از این ورودی تردد نمی کنند.

وی ادامه داد: طرح احداث پل روگذر در منطقه سنجان در سال جاری از سوی مسوولان شهری اراک و استان مرکزی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد که این مهم نیز مورد تایید قرار گرفته و عملیات اجرایی این طرح از سال آینده در دستور کار این وزارتخانه قرار می گیرد.

در منطقه سنجان کلانشهر اراک حدود ۲۰ هزار نفر و در منطقه قره کهریز شامل روستاهای ضامنجان، گوار، عقیل آباد، گلشن آباد، بن، قاسم آباد، چشمه پهن، گل تپه، ارکوین و شمس آباد حدود ۴۰ هزار نفر ساکنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.