انباشت پسماندهای صنعتی در حاشیه واحدهای صنعتی اراک

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ مسعود بختیارˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نبود جایگاه مشخص تخلیه پسماندهای صنعتی در اراک پیامدهای زیست محیطی مخربی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: پسماندهای صنعتی در طبقات مختلفی دسته بندی می شوند که پسماندهای ویژه و آلی از جمله مهمترین بخش پسماندهای واحدهای صنعتی شهرستان اراک است.

به گفته بختیار، واحدهای صنعتی به ویژه شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی محدوده اراک، پسماندهای خود را در نزدیکترین و دسترس ترین مکان ممکن تخلیه می کنند که این امر نیازمند بازنگری جدی است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست، منطقه چشمه خورزن را برای تخلیه پسماندهای صنعتی شهر اراک در نظر گرفته بود که به دلیل دلیل مخالفت اداره امور آب و تبعات مجاورت با شهر جدید امیر کبیر منتفی شد.

بختیار ادامه داد: در نشستی با حضور مدیران عامل شهرکهای صنعتی استان مرکزی، نحوه همکاری در زمینه ی مدیریت پسماند در سطح شهرک های صنعتی، تبادل نظر و بر اجرای مدیریت پسماند در شهرک های صنعتی تاکید شد.

وی ادامه داد: جلوگیری از آلایندگی های صنعتی و دفع و تفکیک زباله ها به صورت اصولی، نیازمند مشارکت دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است.

یک هزار و ۱۰۰ واحد دارای پروانه بهره برداری در ۳۵ شهرک صنعتی استان مرکزی مشغول فعالیت هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.