برخورد قاطع با عکاسان بی‌مجوز و آتلیه‌های خانگی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، احمد صمدی صبح امروز در نشست ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک اظهار داشت: تعداد آتلیه‌های عکاسی دارای مجوز کلان‌شهر اراک بالغ بر ۲۱۸ واحد صنفی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون حدود ۵۰۰ نفر از اعضای اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اراک دارای کارت تصویربرداری است که از طرف اداره اماکن عمومی تائید صلاحیت شده‌اند و در حال حاضر نیز مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک با تاکید بر این که اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اراک با افراد بی‌مجوز و آتلیه‌های خانگی برخورد قاطع می‌کند، خاطر نشان کرد: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اراک با همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی در زمان اوج کار به صورت فعال به گشت‌زنی و بازرسی از عوامل فیلمبرداران در مجالس می‌پردازد و اگر فیلمبرداران فاقد کارت تصویربرداری باشند، بر طبق قانون با آنها برخورد می‌شود و ابزار آلات و لوازم فیلمبرداری آنها ضبط و طبق قانون تحویل مراجع قانونی می‌شود.

صمدی با توجه به حساسیت کار اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران و به منظور احساس امنیت در بین زوج‌های جوان گفت: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران یکی از اتحادیه‌های اولویت‌دار و حساس در بین اتحادیه‌ها می‌باشد، لذا افرادی که از این اتحادیه در خواست پروانه کسب می‌کنند از نظر صلاحیتی، شخصیتی و اخلاقی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در نهایت پرونده متقاضیان به اداره نظارت بر اماکن عمومی ارسال می‌شود.

وی افزود: افراد متقاضی پروانه کسب باید کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را با نمره ممتاز سپری کنند.

صمدی ادامه داد: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران از مردم درخواست دارد به منظور کسب اطمینان قبل از عقد قرارداد با واحدهای صنفی، پروانه کسب معتبر و همچنین کارت تصویربرداری واحد صنفی مورد نظر را از اتحادیه استعلام کنند.

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک بیان کرد: در حال حاضر کمیسیون آموزش اتحادیه اقدام به برنامه‌ریزی و برگزاری کلاس‌های آموزشی به منظور ارتقاء فنی افراد دارای پروانه کسب کرده و در این راستا از استادان بزرگ هنر عکاسی و فیلمبرداری ایران برای امر آموزش استفاده می‌کند و واحدهای صنفی را بر اساس کلاس‌های آموزشی اقدام به درجه بندی می‌شوند.

مدیر کمیته روابط عمومی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک نیز خاطر نشان کرد: اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران اراک دارای کمیسیون‌های فنی، حل اختلاف، رسیدگی به شکایات، بازرسی و نظارت و کمیسیون آموزش است.

رضا صفائی‌نسب گفت: طی جلسات و تعاملات به عمل آمده با مدیران شهرداری و ادارات اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، دانشگاه آزاد اسلامی، کار و امور اجتماعی مقرر شد که امور تصویربرداری، ساخت کلیپ و عکاسی مورد نیاز به اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مرکز استان مرکزی داده شود تا انجام فعالیت‌های مورد نظر حرفه‌ای و با کیفت هر چه بیشتر صورت پذیرد.

وی از افتتاح سایت و سیستم پیامک برای عموم شهروندان خبر داد و افزود: به زودی سایت اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک راه‌اندازی می‌شود تا شهروندان بتوانند آسوده‌تر آتلیه‌های دارای پروانه کسب و فیلمبرداران دارای کارت را شناسایی کنند و همچنین از اخبار به روز اتحادیه با خبر شوند.

صفائی‌نسب گفت: با افتتاح سیستم پیامک، عموم شهروندان می‌توانند شکایات، نظرات و گزارشات خود را به اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک ارسال کنند.

فرهاد کلبعلی مدیر کمیته بازرسی و نظارت اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک نیز گفت: در راستای ساماندهی عکاسان و فیلمبرداران کمیته بازرسی و نظارت با هماهنگی و همکاری اداره نظارت بر اماکن نیروی انتظامی طرح بازدید و نظارت از واحدهای صنفی را آغاز کرده است.

وی افزود: کمیته بازرسی و نظارت اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان اراک به صورت قانونمند و با جدیت با متخلفین و آتلیه‌های بدون پروانه کسب و خانگی برخورد می‌کند.
– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13931009000397#sthash.FvEC21qi.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.