هفته نامه راوی: نقش بازی های رایانه ای در بر انگیختن خشونت کودکان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این گزارش که به قلم «طاهر قهیه ای» نوشته شده آمده است: بازی های رایانه ای به یکی از معضلات و دغدغه های فکری والدین و مسوولان آموزشی کشور تبدیل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: جایگزینی بازی های سنتی با بازی های پرخشونت رایانه ای در فضای مجازی باعث بروز مشکلات جسمی و روحی برای بچه ها در سنین مختلف کودکی و حتی بزرگسالی می شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: امروزه نه تنها کودکان و نوجوانان تمایل به انجام بازی های رایانه ای دارند بلکه بزرگسالان نیز در کمال تعجب اوقات فراغت خویش را با انجام بازی های رایانه ای در گوشی های تلفن همراه و یا لپ تاب های خود می گذرانند و افراد بدون توجه به زمان و مکان و موقعیت اجتماعی خود در مکان های مختلف خود را با بازی های رایانه ای سرگرم می کنند.

این گزارش اضافه می کند: کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقدند که احتمال شکل گیری الگوهای ذهنی تحت تاثیر این بازی ها و احتمال هم ذات پنداری کودکان و شخصیت های موجود در بازی های رایانه ای یکی از مهمترین معضلات و پیامدهای منفی استفاده افراطی و بدون برنامه از این باز یها به شمار می رود.

هفته نامه راوی استان مرکزی با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی«حسین مهدوی» در استان مرکزی توزیع می شود.

*** روزنامه نوید

روزنامه نوید نیز عنوان برجسته شماره سه هزار و ۸۱ خود را به «۵۰ هزار شهروند استان مرکزی برنامه های آموزش حقوق شهروندی را دریافت می کنند» اختصاص داد.

در این مطلب به نقل از «محمد حسین مقیمی» استاندار استان مرکزی آمده است: در عصر جدید با مفاهیم جدیدی در زندگی بشر در زمینه حقوق شهروندی مواجه هستیم که در گذشته با این صراحت بیان نمی شد، این دستاورد عظیم حاصل تمدن بشری است که پیش از این در منشور کوروش کبیر در سرزمین ایران نمایان شده بود.

در ادامه این مطلب آمده است: منشور کورش، کتیبه داریوش و دیگر اندرزنامه های اسناد مکتوبی هستند که میزان توجه ایرانیان به حقوق بشر را قبل از ورود اسلام بیان کرده اند، که امروز نیز این اسناد به عنوان عالی ترین نمونه حقوق بشر مطرح و بر دیوار سازمان ملل نصب شده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: دین مبین اسلام نیز از مصادیق حقوق بشر است چرا که در قرآن کریم آیات بسیار زیادی در این زمینه به چشم می خورد.

در ادامه این مطلب آمده است: در تدوین قانون اساسی توجه ویژه ای به حقوق شهروندی شده و ۲۰ قانون به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این خصوص بیان شده است.

این مطلب اضافه می کند: ایجاد یک نهاد کارآمد برای نظارت بر حقوق شهروندی در نقاط مختلف ایران اسلامی ضروری است.

روزنامه نوید با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی «سید محسن الحسینی» در استان مرکزی توزیع می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.