انجام ویزیت سالمندان استان مرکزی در منزل

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، غلامرضا ونایی عصر امروز در نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان مرکزی با اشاره به علل تشکیل شورای ساماندهی سالمندان اظهار کرد: تنظیم اصول و روابط خاص، توجه و بررسی به فعالیت سیستم‌های مرتبط با سازمان بهزیستی و انتقال واعلام به دبیرخانه ستاد معاونت توانبخشی بهزیستی استان را از وظایف این شورا دانست.

وی افزود: باتوجه به اینکه ایران درچندسال آینده به کشوری پیر مبدل می‌شود وبه تبع آن، نیروی جوان که انجام کارهارا به عهده می‌گیرد کاهش می‎یابد و هزینه های زیادی صرف درمان افراد می‌شود بنابراین باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

ونایی تصریح کرد: استان مرکزی با آمار ۱۰٫۶ درصدی با جمعیتی بالغ بر ۱۴۹ هزارنفر از استان‌‌های پیر کشورمحسوب می‌شود در حالی‌که میانگین آمار کشوری ۸٫۲ درصد عنوان شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اصول و ضوابطی که در بهزیستی و معاونت توانبخشی بهزیستی کشور گفت: از اصلی‌ترین دلایل تشکیل این شورا ارج نهادن مقام سالمند و تکریم سالمندان و فرهنگ‌سازی احترام به این قشر مهم جامعه دانست پس برنامه‌ریزی برای حمایت از سالمندان درزمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و تغذیه  باید انجام گیرد.

وی افزود: از برنامه‌های این شورا که سازمان بهزیستی و حوزه معاونت توانبخشی بهزیستی کشور موظف به انجام آن هستند می‌توان برای جلوگیری از  کمبود مراکز روزانه سرویس دهنده به سالمندان به گسترش و تقویت  این مراکز روزانه پرداخت تا سالمندان برای استفاده از این سرویس‌ها مجبور به پیمودن مسافت‌های طولانی نشوند.

ونایی تصریح کرد: متأسفانه سالمندان به دلیل کهولت سن و ناتوانی در حرکت در رفت و آمد به مراکز درمانی دچار مشکل بوده و این امر سبب به سختی افتادن این قشر می شود که این مشکل با ویزیت این افراد در منزل و اعزام افراد پزشک در منزلشان حل می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی با اشاره به مشکلات سالمندان گفت:  دین اسلام سفارش ویژه‌ای به تکریم بزرگان و سالخوردگان دارد از طرفی سالمندی دوره‌ای از زندگی است که باید با نهایت طراوات و آرامش دنبال شود زیرا افراد در این سن بسیار حساس‌ هستند، دراین شورای ساماندهی سالمندان طرح نگه‌داری سالمندان در منزل و در کنار سایر اعضای خانواده را مطرح و افراد را تشویق به اجرای این طرح می‌کند.

وی افزود: طرح ترخیص از مراکز شبانه روزی هم در دستور کار این شورا است و به دنبال آن شورا موظف به ارائه خدمات مختلف اعم از بهداشتی، توانبخشی و حمایتی است، تا این قشر سالخورده را از کاستی‌های موجود در زمینه‌‍ های بیان شده نجات دهد.

ونایی تصریح کرد: تشکیل این شورا با استقبال زیادی روبه روشد تا جایی که اعضاء این شورا  حضور پررنگ وفعالی داشته و به ارائه نظرات وپیشنهادات خود در این پرداخته‌اند پس بهزیستی استان مرکزی به عنوان دبیرخانه از تلاش سایر اعضاء تقدیر و تشکر می‎کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.