پایان مطالعات پایه طرح حمل و نقل ریلی کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی، ‘ ابولفضل شالی بیگ ‘ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مطالعات اولیه این طرح با توجه به نیاز مبرم کلانشهر اراک به حمل و نقل ریلی و جلوگیری از آلودگی هوا به واسطه تردد خودروهای شخصی و مسافری انجام شده است.

وی ادامه داد: برای انجام مطالعات علمی و تخصصی این طرح، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال هزینه شده که مشاور طرح در مدت شش ماه متعهد به انجام آن شده است.

به گفته شال بیگ، انجام مراحل بعدی طرح حمل و نقل ریلی کلانشهر، بر پایه انتخاب از سه مدل اتوبوس ریلی ، مترو و مونو ریل انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مصوبه ها و برنامه های قابل انجام این طرح با تاکید شورای عالی ترافیک کشور و شوراهای استان مرکزی اجرایی می شود.

معاون ترافیک و حمل نقل شهرداری اراک گفت: در امکان سنجی طرح حمل و نقل ریلی کلانشهر اراک به مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق توجه ویژه ای شده است.

او افزود: با اجرای کامل این طرح، ترافیک هسته مرکزی کلانشهر اراک تا حد زیادی کاهش و از میزان آلوگی شهر نیز کاسته می شود.

وی اظهار کرد: اجرای موفق این طرح ، با میزان جمعیت بهره بردار ارتباطی تنگاتنگ دارد ، به طوری که برای اجرای مونوریل و اتوبوس ریلی حداقل میزان جابه جایی مسافر در هر مسیر ارتباطی باید بالغ بر شش هزار نفر باشد.

به گفته شالی بیگ، ۵۰ درصد مجموع اعتبارات لازم برای اجرای شبکه حمل و تقل ریلی اراک توسط شهرداری و بقیه نیز توسط دولت تامین می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.