خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری» در خطبه های نمازجمعه اراک افزود: دکتر روحانی در این اجلاس سخنرانی کردند و موضع گیری شفاف و خوبی را ارائه دادند.

وی بیان کرد: ریاست جمهوری ایران اسلامی به بحث حمایت همه جانبه از حقوق ملت ها و به رسمیت شناختن آنها پرداختند و ما از صراحت این سخنان کمال تشکر را داریم.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: از دیگر موارد مطرح شده در این اجلاس بحث هسته ای بود که همزمان با این اجلاس مذاکرات هسته ای نیز ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام مظفری گفت: یکسال از توافق ژنو گذشته و در این توافق نامه حق ایران به رسمیت شناخته شده اما متاسفانه در این مدت ۱۵ بار این توافق نامه با رای آمریکا دچار نقض شده و تحریم های جدید بر علیه کشور ما اعمال شده است.

وی عنوان کرد: امروز حرف اول و آخر امت اسلامی ایران برای جهانیان این است که فناوری صلح آمیز هسته ای آری، اما سلاح هسته ای هرگز.

امام جمعه موقت اراک به تشریح سناریوی جدید آمریکا پرداخت و گفت: موضوع مبارزه با تروریسم وداعش توسط آمریکا، سناریوی جدید و ساختگی است.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: جمهوری اسلامی با تشکیل این گروهک ها از اول مخالف بوده و امروز شاید این سووال برای جوانان پیش آید که چرا ایران از این فرصت که کشورهای غربی و آمریکا پای کار آمده اند استفاده نمی کند؟

وی بیان کرد: جوانان عزیز بدانید بحث تروریسم مربوط به یک هفته و چند روز گذشته نیست، دنیای غرب و کشورهای خودفروخته عربی حامیان مالی این گروهک ها هستند و از سه سال گذشته تاکنون در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، لبنان و عراق دست به کشتار مردم به ویژه زنان و کودکان می زنند.

امام جمعه موقت اراک افزود: در این مدت بیش از یکصد هزار نفر را در این کشورها کشته اند، اگر راست می گویند پس در این سه سال کجا بودند، نه تنها کنار نکشیدند بلکه حمایت نیز کردند.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: چه اتفاقی افتاده که لشکرکشی می کنند، حقوق حقه ملتی را نادیده می گیرند و وارد خاک عراق می شوند و برای سرکوب داعش دست به حملات نظامی می زنند؟ یعنی یکصد هزار نفر کشته شده در کشورهای عراق، سوریه و لبنان انسان نبودند، حقوق نداشتند؟

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: چه اتفاقی افتاده که بعد از کشته شدن یک تبعه آمریکا این برخوردها صورت می گیرد و امروز با این نقاب وارد خاک عراق می شوند، این یک سوال جدی است.

حجت الاسلام مظفری با بیان نیت آنها( آمریکا و متحدانش) نامشروع است و قصد آنها مبارزه با تروریسم نیست؛ اظهار کرد: داعش روزانه دو تا پنج میلیون دلار از فروش نفت درآمد دارد، چه طور شده که امروز این گروهک به ثروتمندترین گروهک تروریستی تبدیل شده است؟

امام جمعه موقت اراک افزود: چه جریانی جز این می تواند باشد که خود آنها بسترهای اولیه و لازم را برای این گروهک فراهم کرده اند.

حجت الاسلام مظفری ادامه داد: امروز امکانات نظامی و تسهیلات مدرنیته در اختیار این گروهک است، آیا ماهواره های آمریکایی اینها را نمی بینند، آنها که مدعی هستند که پرنده در آسمان پر می زند، می بینند.

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: ایران اسلامی برای استکبار مثل استخوانی در گلو می ماند که به لطف خدا آنها را خفه خواهد کرد.

مظفری در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه اراک، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را یادآور شد و گفت: امروزه متاسفانه سن ازدواج رو به افزایش و سن طلاق و دوام خانواده ها روبه کاهش است که توجه به این مهم امری ضروری است.

وی بیان کرد: بحث تشریفات، مهریه های سنگین و هزینه های جانبی مشکلاتی را برای ازدواج جوانان ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: دین مبین اسلام به بحث سادگی ازدواج، مهریه های کم و دوام خانواده ها تاکید و سفارش بسیار دارد و در این راستا جوانان زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و بر آداب و رسوم غلط خط بطلان بکشند.

حجت الاسلام مظفری گفت: اگر جوانی با این مشکلات نیاز به ازدواج داشته باشد و این امر برای او فراهم نشود و به گناه کشیده شود، همه مسوولند.

وی عنوان کرد: متولیان امر فرهنگ، روحانیون و خانواده ها فکر جدی برای ازدواج جوانان داشته باشند و در ترویج ازدواج آسان بکوشند.

وی بیان کرد: امروز با برخی از هزینه هایی که صرف یک آیین ازدواج می شود، می توان چند زوج را به خانه بخت روانه کرد.

امام جمعه موقت اراک در پایان سخنانش به هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: به همه افرادی که در دروان هشت سال دفاع مقدس جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از این مرز و بوم دفاع کردند، درود می فرستیم

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.