لزوم فضاسازی فرهنگ مهدویت در جامعه

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا مرادی، مدرس دانشگاه‌های اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با تأکید بر لزوم فضاسازی فرهنگ مهدویت در جامعه، گفت: ما اگر بتوانیم این جریان‌سازی را در جامعه ایجاد کنیم خیلی راحت می‌توانیم مردم را با عنصر انتظار آشنا کنیم و بی‌شک با این جریان‌سازی بحث انتظار خود به خود در بطن جامعه عملیاتی می‌شود، حضرت ولی‌عصر(ع) برای نهادینه‌کردن حکومت خویش به یاورانی نیاز دارد که اوج تولی و تبری داشته باشند.

آلوده‌شدن انسان به گناه، فرج را به تأخیر می‌اندازد

وی اضافه کرد: برای عملیاتی کردن این کار راه سختی در پیش داریم؛ چراکه ابلیس و همه جنودش انسان را محاصره کرده‌اند تا از وظایفش دوری کند و با آلوده کردن انسان به گناه سعی دارند تا بحث فرج و انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) را به تأخیر بیاندازند.

مرادی با اشاره به رابطه امید به زندگی و باور به موعود، اظهار کرد: زندگی به غیر از انتظار و رسیدن به شرایط مطلوب نیست و منتظرواقعی نگاه کاملی به زندگی دارد و به امید رسیدن به وضع مطلوب زندگی می‌کند.

ارتباط ناگسستنی انتظار و امید به زندگی

این مقام مسئول ادامه داد: بین انتظار و امید به زندگی رابطه ناگسستنی وجود دارد و البته این برای افرادی است که مؤلفه‌های ایمان در وجودشان شکل گرفته و باعث حرکت آنها می‌شود؛ چرا که انتظار امیدوار‌کننده، محرک و سازنده است و نتیجه آن به جامعه و انسان باز می‌گردد.

این کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث اظهار کرد: همه نیاز انسان از انتظار در دستیابی به یک وضعیت مطلوب خلاصه می‌شود و انسان با انتظار نه منتظر یک شخص؛ بلکه منتظر یک تحول بزرگ، زندگی آگاهانه و انسانی است و ما معتقدیم که این زندگی آگاهانه در حکومت امام زمان(عج) شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت مطلوب زمانی محقق می‌شود که مردم با مرام موعود همراهی کنند، ادامه داد: زمانی که ما با مرام الهی موعودی که منتظرش هستیم همراهی کنیم وضع مطلوب ایجاد شده و به مقصود نهایی دست خواهیم یافت و با حرکت در خلاف این مرام وضع مطلوب و فرج حاصل نخواهد شد.

مرادی تصریح کرد: متأسفانه از گذشته تاکنون بسیاری از مردم جامعه از عمل به این مرام سر باز می‌زنند و به همین دلیل است که انتظار فرج به تأخیر می‌افتد.

نگاه عوامانه به انتظار

مدرس دانشگاه‌های اراک با بیان اینکه عوام‌زدگی بحث انتظار را دچار چالش می‌کند، تصریح کرد: داشتن یک نگاه عوامانه به موضوعات اصیل و بزرگ باعث می‌شود که اصل موضوع از بین برود؛ لذا ما برای اینکه بحث انتظار نیز از گزند این عوام‌زدگی نجات دهیم باید نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشیم و با شناخت خطوط انحرافی به شدت با آن مبارزه کنیم و هیچ راهی هم جز این نداریم.

وی ادامه داد: امروز عده‌ای با شعاری کردن فرج، اصل انتظار را دچار چالش کرده و با داد زدن محبت امام زمان(عج) اصل وجود ایشان را زیر سؤال برده‌اند؛ لذا ما اگر می‌خواهیم منتظر واقعی باشیم باید سختی‌های این دوران را تحمل کرده و برای اینکه انتظار به معنای واقعی در جامعه نهادینه شود تلاش و مبارزه کنیم.

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث در پایان با بیان اینکه منتظر واقعی کسی است که یقین قوی و شناخت صحیح داشته باشد، گفت: شناخت و درک صحیح از موضوع انتظار و یقین قوی ابزار اصلی منتظر واقعی است؛ چراکه عده‌ای بر اساس عدم آگاهی و شناخت و عده‌ای نیز با قصد تخریب دست به ایجاد فرقه‌های نوظهور می‌زنند تا ایمان مردم را دچار چالش کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.