خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در خطبه‌های امروز نماز جمعه اراک با اشاره به هفته دولت، هدف از تشکیل حکومت اسلامی را خدمت به مردم، رفع تنگناهای اقتصادی و توجه به نیازهای مردم دانست و گفت: سلامت اقتصادی، خدمت به مردم و توجه به عدالت از شاخصه‌های مسئولان در حکومت اسلامی است.

وی همچنین به پیروزی مردم غزه پس از ۵۰ روز جنایت رژیم صهیونیستی در این خطه اشاره کرد و گفت: وعده الهی در غزه محقق شد.

مظفری تأکید کرد: با مقاومت جانانه‌ی مردم غزه و نیروهای مقاومت، اسرائیل نتوانست به اهدافی که برای این تهاجم پیش بینی کرده بود دست یابد و مقاومت اثبات کرد که گنبد آهنین اسرائیل آسیب‌پذیر است.

خطیب جمعه اراک در ادامه، با اشاره به تأکیدات قرآن بر لزوم ایجاد تحول در جامعه بشری و رشد ارزش‌های انسانی و دینی، به آیاتی ار سوره مبارکه اعراف اشاره کرد و گفت: آنچه در این آیات تذکر داده می‌شود، نیازمندی به تحول عظیم و عمیق در جامعه دینی و انسانی است.

وی یکی از رموز موفقیت در رفع نیازمندی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … را اتحاد مسلمانان عنوان کرد و گفت: دستیابی به این مهم در گرو توکل خالصانه به درگاه باریتعالی میسر است.

مظفری افزود: اگر به دنبال رفع مشکلات اجتماعی هستیم باید ایمان به خدا و توجه به قوانین الهی در کنار رعایت تقوا را در جامعه مورد توجه قرار داده و آنرا در جامعه نهادینه کنیم.

وی ایمان را مصداق و معنای اعتماد به نصرت و توانمندی خداوند دانست و افزود: ما غالبا علیرغم اقرار زبانی به ایمان قلبی، فاقد ایمان واقعی به نصرت الهی هستیم. یادآوری ایمان به زبان در راستای دریافت نصرت الهی کفایت‌کننده نبوده و باید به ایمان قلبی و باطنی در این بخش دست یابیم.

مظفری توجه همگانی در سطح جامعه‌ی انسانی بویژه جامعه ایمانی به رعایت تقوای الهی را به معنی توجه به فرامین الهی خواستار شد و گفت: برای تحقق این مهم باید امر به معروف و نهی از منکر فراگیر شده و در نهاد جامعه نفوذ پیدا کند.

وی بر لزوم رعایت فردی فرمان الهی به عنوان یک وظیفه‌ی دینی برای همه انسان‌ها تأکید کرد و گفت: به گفته‌ی قرآن شرط نزول برکات اینست که همه در مقابل جامعه احساس تکلیف کرده و به واقع، ایمان بیاورند.

مظفری بر لزوم جلوگیری از نهادینه شدن ضدارزش‌ها در جامعه تأکید کرد و گفت: بهترین کار برای وسعت بخشیدن به ارزش‌های دینی انسانی در جامعه توجه به انجام تکالیف الهی و تذکر این تکالیف به یکدیگر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.