ایجاد جامعه پویا در گرو شناخت جایگاه خانوادگی و اجتماعی زنان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار ایرنا ˈزهرا فرجیˈ روز سه شنبه در دیدار با خواهران بسیجی کارمندی، کارگری و اصناف خمین افزود: زنان با انجام درست وظایف به عنوان همسر و مادر، زمینه پرورش نسلی پویا و فعال را برای جامعه آینده تضمین می کنند.

وی گفت: در اهمیت برخورداری از زنان توانمند، متدین، آگاه، خودباور، متعهد، همراه با حضور فعالانه در عرصه های مختلف اجتماعی همین بس که در برنامه پنجم توسعه به این بحث به عنوان یک محور اصلی پرداخته شده است.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید برای حمایت از زنان، اقدامات موثری انجام داده است اما تحقق سیاست های دولت در حوزه خانواده محوری نیازمند توجه ویژه به نقش اساسی زنان در خانواده و جامعه است.

فرجی اضافه کرد: به لحاظ آگاه نبودن از نقش زنان، متاسفانه امروز آمار طلاق، گرایش به تجرد و تک زیستی در حال افزایش است.

مشاور استاندار مرکزی در امور بانوان و خانواده افزود: ضمن توجه به محدودیت و موانع اجتماعی، خصوصیات جسمی- روانی زن، می توان از ظرفیت بالقوه زنان در جامعه همگام با مردان برای توسعه پایدار و متوازن جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین الگوی زنان در حوزه خانواده و جامعه، حضرت فاطمه(س) است که توانستند با عمل به نقش همسری، تربیت فرزندانف حضور تعیین کننده در جامعه داشته و به مسوولیت هایشان عمل کنند.

فرماندار خمین نیز گفت: سلامت جامعه مرهون نقش آفرینی مثبت زنان در حوزه خانواده و اجتماع است.

سید ˈمهدی ساداتیˈ افزود: برای ترسیم الگوهای مدیریتی صحیح در کشور، با توجه به عملکرد مثبت و سازنده زنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، می بایستی از توانمندی و ظرفیت آنها به شایستگی استفاده شود.

وی گفت: براساس اطلاعات آخرین سرشماری سال ۹۰، از جمعیت بالای ۱۰۷ هزارنفری شهرستان، بیش از ۵۳ هزار نفراز جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه آمار طلاق در شهرستان نسبت به مدت مشابه سه ماه سال گذشته یک و نه دهم درصد کاهش داشته است افزود: اما مهمترین آسیب اجتماعی تهدید کننده در حوزه زنان طلاق است.

ساداتی گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی از دیگر مشکلات زنان این شهرستان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.