برگزاری نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی،ˈسید احمد حسینیˈ روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه این استان ظرفیت های بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد اما به دلیل عدم همکاری سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی توانیم از این ظرفیت های با ارزش در راستای بالندگی استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ماندگاری مسافران در این استان مهمترین هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی است که نهادها و دستگاه های دلتی و خصوصی باید در این هدف بزرگ با این اداره کل همکاری کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی بیان کرد: این استان با موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و واقع شدن در کریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب کشور پذیرای حجم بالای مسافر عبوری است و با برنامه های فرهنگی و اطلاع رسانی پیش بینی شده در ستاد اجرایی خدمات سفر تابستانه تلاش شده است تا تعداد بیشتری از این مسافران در استان اقامت کنند و به صورت حرفه ای از دیدنی های طبیعی، تاریخی و مذهبی این خطه بهره ببرند.

وی بیان کرد: ۴۰ اقامتگاه شامل شش هتل، ۱۲ مسافرخانه و ۳۲ مدرسه در نقاط مختلف استان مرکزی آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی است که از آغاز فصل تعطیلی مدارس تا کنون هفت هزار و ۴۹۷ نفر در قالب یک هزار و ۶۶۸ خانوار در مدارس شهرستان های اراک، ساوه، دلیجان و محلات اقامت کرده اند که بیشتر این خانواره ها تنها یک شب در اقامتگاه خود ماندگار شده اند.

حسینی بیان کرد: این مهم نشان می دهد که همچنان نتوانسته ایم جاذبه های استان مرکزی را به مردم نقاط مختلف ایران بشناسانیم بنابراین اعضای ستاد خدمات سفر استان مرکزی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد وسائل نقلیه عمومی که از جاده های استان مرکزی می گذرند عبوری هستند که باید با ارائه بروشورهای تبلیغاتی به شناساندن مکان های تاریخی این استان به مسافران مبادرت ورزید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی به صورت متمرکز و با استفاده از امکانات و خدمات دستگاه های عضو و مرتبط با موضوع سفر در طول تابستان وظیفه هماهنگی و ساماندهی ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: مجموعه بازار تاریخی، مدرسه سپهداری، حمام چهار فصل و موزه های سلطان آباد، حسن پور و خاکباز اراک، بیت تاریخی امام راحل در خمین، بازار نراق و مسجد و تکیه شش ناو تفرش و بازار و مسجد جامع ساوه از جمله جاذبه های شاخص گردشگری استان مرکزی به شمار می روند که باید با تبلیغات گسترده در راستای شناساندن این بناها به مسافران اقدام شود.

حسینی اضافه کرد: همچنین شناساندن آثار هنرمندان فعال بخش صنایع دستی استان مرکزی نیز از قبیل میناکاری، قلم زنی و منبت کاری به گردشگران نقش بسیار موثری در ماندگاری مسافران در نقاط مختلف استان مرکزی دارد.

حسینی بیان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان ۹ کمیته دارد که اعضای محوری آن را جمعیت هلال احمر، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها، نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشکده علوم پزشکی، شهرداری ها و فرمانداری ها تشکیل می دهند و تا هفتم مهرماه سال جاری به مسافرانی که از نقاط مختلف استان مرکزی می گذرند خدمات رسانی می کنند.

وی اظهار کرد: تمام تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی این است که با معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و زیارتی گام بزرگی در راستای جذب گردشگر بردارد.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: این نهاد در راستای رفاه و جذب مسافران،خدمات خود را ۱۰۰ درصد افزایش داده است.

ˈمرتضی سلیمیˈ گفت: ۱۰ پایگاه استراحت رانندگان و ۱۰ پایگاه اقامه نماز در نقاط مختلف استان مرکزی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه یک بالگرد نیز آماده ارائه خدمات به مسافران تابستانی استان مرکزی است بیان کرد: ۱۱۵ نفر از نیروهای زبده جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی در تمام جاده های استان مستقر هستند.

تاکنون بیش از دوهزار اثر تاریخی ، طبیعی و مذهبی در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.