مردم استان مرکزی مشکلات خود را به صورت تلفنی با استاندار مطرح کردند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ˈمحمد حسین مقیمی ˈ با حضور در پایگاه سامد ( سامانه ارتباط مردمی دولت) به سخنان مردم در زمینه مشکلات و خواسته ها و شکایت های آنان گوش داد و دستور پیگیری و بررسی مسایل آنان را صادر کرد.

بیکاری، عدم حمایت سازمانهای بیمه گر، چالش های مربوط به تسهیلات ارزان قیمت بخش کشاورزی ، مسکن و اشتغال، مشکلات حوزه ساخت مسکن به ویژه در بافت فرسوده ، نابسامانی های برخی استخدام های قراردادی و شرکتی ارگانها و دستگاههای اجرایی از جمله مسایلی بود که در نخستین گفت و گوی مستقیم تلفنی استاندار استان مرکزی با شهروندان مطرح شد.

استاندار استان مرکزی در ابتدای این برنامه به ایرنا گفت: پاسخگویی و بررسی مشکلات شهروندان وظیفه ذاتی مسوولان است چرا که مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت به آنان وظیفه است.

ˈ محمد حسین مقیمی ˈ افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد روحیه امید و سرزندگی در بین مردم است که یکی از راهکارهای آن ملاقات چهره به چهره و ارتباط مستقیم با شهروندان است.

وی ادامه داد: طرح پاسخگویی تلفنی به مشکلات شهروندان استان مرکزی برای نخستین بار در استان راه اندازی شده که باید بازخورد آن را مشاهده کنیم و درصورت موفقیت آن ، دیگر دستگاههای اجرایی استان نیز مکلف به اجرای آن خواهند بود.

مقیمی ارتباط مردم با دولت را بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: تلاش و پشتکار با خدمت بی منت و حفظ منزلت اجتماعی شهروندان با محور اشتغال، می تواند راهگشای بسیاری از دغدغه های امروز کشور باشد.

***عدم اشتغال و بیکاری و ناتوانی در ساماندهی معیشت

تماس گیرنده نخست این دیدار خانمی جوان بود که با صدای خسته و همراه با بغضی غم آلود با استاندار سخن گفت و از بیکاری همسرش تا ناتوانی در پرداخت هزینه های زندگی روزمره زندگی سخن گفت.

او گفت که اهل اراک است و با داشتن فرزندی خردسال چشم به تلاش مسوولان دوخته تا با راهکاری مناسب و یافتن شغلی برای همسرش گذران زندگی کند.

به گفته خودش همه کاریابی های شهر اراک را به امید یافتن روزنه ای برای اشتغال سرک کشیده اما نداشتن تجربه، ضامن معتبر و تحصیلات کافی مانع از حضور خود و همسرش بر سرکار شرافتمندانه شده است.

هنگامی که استاندار شماره تماس او را پرسید، بی درنگ جان تازه ای در صدایش پدیدار و امید و احساسی سرشار از زندگی و امید نمودار شد.

*** جوان تحصلیکرده با مدرک کارشناسی ارشد همچنان جویای کار

استاندار گوشی تلفن را بر می دارد ، خانم جوانی پشت خط دستپاچه می شود و سراغ استاندار را می گیرد . استاندار با گشاده رویی پاسخش را می دهد . مخاطب تلفن گویی خیالش راحت می شود که مستقیم با شخص استاندار گفت وگو می کند.

اهل اراک است و کارشناسی ارشد مدیریت می خواند و با پنج خواهر و برادر با سرکشی به تمام روزنامه ها و پایگاههای اطلاع رسانی به دنبال یافتن شغلی با منبع درآمدی کافی است.

می گوید پدرش بازنشسته است و حقوق بازنشستگی کفاف زندگی هشت نفره شان را نمی دهد .

استاندار آدرس و شماره تلفنش را یادداشت می کند اما گویی نمی خواهد تماسش قطع شود مرتب زمان پیگیری را سوال می کند ودر آخر قول مساعد استاندار مبنی بر پیگیری مشکلاتش ، راه برای تماس بعدی باز می شود.

***فرزند شهیدی از نبود استمرار امنیت شغلی برای مستخدمین قراردادی و شرکتی گله می کند:

خانمی پشت خط است و از نحوه سخن گفتنش پیداست که زمان زیادی پشت خط مانده است .

با عجله سراغ استاندار را می گیرد و نشانی هایی می دهد که گویا قبلا هم نامه ای برای استاندار نوشته است.

او با توجه به سابقه پنج ساله کار در یکی از ارگانها ( به صورت پروژه ای ) حالا درخواست دارد تا با توجه هزینه های بالای زندگی در گوشه ای از این شهر پر هیاهو شغلی دست و پا کند.

استاندار قول مساعد پیگیری را می دهد و برخی بخشنامه های قانونی کشور در حوزه کار را برایش شرح می دهد.

بالاخره از پدر شهیدش هم یادی می کند و می گوید: کوچک بودم که رفت و شهید شد و در همان دوران هم مشکلات زیادی داشتیم اما لااقل الان که ازدواج کرده ام و فرزند کوچکی هم دارم با اشتغال بخشی از مشکلاتمان حل می شود.

***دیه قضایی برادرم را تقسیط کنید

گوشی تلفن زنگ می خورد از آن سوی خط جوانی پر انرژی می خواهد مستقیم با شخص استاندار صحبت کند ، باورش نمی شود که پاسخ دهنده استاندار استان مرکزی است ، دوباره سماجت می کند تا بالاخره راضی می شود تا مشکلش را بگوید.

این مرد جوان که خود را تعمیرکار موبایل معر فی می کند ، در خواست وام دارد و تمام بانکهایی را که از آنها تسهیلات درخواست کرده، نام می برد با پیگیری استاندار قرار می شود تا درخواستی بنویسد تا با مساعدت مسوولان بانکی استان تسهیلاتی برای رونق کارش دریافت کند.

اما خواسته دیگری هم دارد و می گوید: گویا برادرش در یک نزاع خیابانی با شکستن بینی جوانی دیگر محکوم به پرداخت دیه چهارده میلیونی شده که با توجه به وضعیت نابسامان مالی خانواده اش خواهان تقسیط آن از سوی دستگاه قضایی است

استاندار در پاسخ به او با تاکید بر استقلال قوه قضائیه و ضرورت رعایت قانون، قول پیگیری داد.

***یارانه ثبت نام کردیم، پیامک آمده اما حسابمان همچنان خالی است

مرد نسبتا میانسالی پشت خط است و با تکرار لفظ ˈاستاندار ˈ به دنبال چاره مشکلش می گردد.

او می گوید در پایگاه ثبت اطلاعات یارانه خانوار ثبت نام کرده و پیامکش را هم دریافت کرده اما هنوز هیچ مبلغی به حسابش واریز نشده است .

از لهجه اش پیداست که ساکن یکی از شهرهای اطراف اراک است که قرار می شود با مراجعه حضوری به استانداری مشکلش را پیگیری کند.

***زیر سقف خانه امنیت نداریم ، بانکها تسهیلات بافت فرسوده نمی دهند

خانم به نسبت کهنسالی پشت خط با صدایی نحیف و تکه تکه سخن می گوید .

اهل خمین است و به گفته خودش مدارک احراز بافت فرسوده در منطقه شریعتی خمین برای نوسازی واحد مسکونی شان را به بانک تحویل داده اند .

استاندار مکثی می کند و نام شوهرش را می پرسد و مشخص می شود که در تماسهای نخست پیشین نیز همسرش نیز با استاندار در این خصوص مکالمه کرده و جمله پایانی استاندار این است: چشم پیگیری می کنیم، نگران نباشید

برنامه پاسخگویی تلفنی استاندار مرکزی به پرسش های مردمی در قالب سیاست های گفتمان دولت تدبیر و امید و ارتباط موثر مردم و مقامات اجرایی برنامه ریزی شده و هدف آن تعامل دوسویه و تعمیق اثرگذاری برنامه های دولت با مشارکت و همفکری مردم و سازمان های مردم نهاد است.

نحوه ارتباط گیری با استاندار مرکزی در این برنامه از طریق شماره تماس سه رقمی و رایگان ۱۱۱ بود و تماس های در انتظار نیز توسط سامانه ضبط شده و به نوبت استاندار مرکزی به آنها پاسخگویی خواهد داشت.

این برنامه به صورت فصلی پیش بینی شده و به عنوان خط ارتباط مردمی با هدف افزایش سطح دسترسی به مقامات ارشد استانی و استفاده از نظرات و دیدگاه های مردمی طراحی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی و مدیران کل حوزه استاندار، بازرسی و روابط عمومی استانداری نیز در این برنامه حضور داشتند.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. سید مهدی گفت:

    با سلام ،جناب آقای استاندار استان مرکزی در دولت قبل طرح اولویت ابرسانی آب فاضلاب به سمت اراضی انقان در اولویت دوم قرارداده شد ودر دولت تدبیر وامید این پروژه به فراموشی سپرئده شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.